سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوق تخصص بیماری عفونی دانشگاه شهید بهشتی:

موارد ابتلا به کرونا صفر نخواهد شد

یادگاری گفت: در حال حاضر شدت و روند بیماری کرونا در کشور رو به کاهش است، اما به صفر نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود یادگاری فوق تخصص بیماری عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: در حال حاضر شدت و روند بیماری کرونا رو به کاهش است و در آینده میزان موارد ابتلا به بیماری کرونا کم تر می شود اما به صفر نخواهد رسید.

او ادامه داد: شاید در آینده شاهد نوسانات محدودی در خصوص بیماری کرونا باشیم اما به وضعیت بحرانی و همه گیری گذشته نمی رسیم. اگر مدارس و دانشگاه ها باز شوند شاید شاهد بروز پیک‌هایی از این بیماری باشیم.

یادگاری افزود: تا هنگامی که تمام جامعه واکسینه نشوند ویروس کرونا با ما خواهد بود. معتقدم که بشر هوش و قدرت بالایی دارد و خودش را با این وضعیت تطابق می دهد.

احتمال جهش در ژن کرونا ویروس وجود دارد

فوق تخصص بیماری عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: تا هنگامی که واکسن موثر برای ویروس کرونا تولید نشده و واکسیناسیون عمومی انجام نشود خطر از جانب ویروس کرونا وجود دارد. احتمال جهش در ژن ویروس کرونا وجود دارد و باید تحقیقات بیشتری بر روی این ویروس انجام شود.

یادگاری ادامه داد: این احتمال وجود دارد که تغییراتی در ویروس به نفع یا به ضرر بشر به وجود آید، باید یک برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم و اگر روزی مجالس و محافل باز گشایی شدند فاصله گذاری هوشمند را به طور دقیق رعایت کنیم.


بیشتر بخوانید: کشف نوعی آنتی بادی برای از بین بردن ویروس کرونا


او با اشاره به اینکه هیچ شهری با وضعیت سفید کامل نخواهیم داشت، گفت: هنوز علائم ویروس کرونا همان نشانه‌های کلاسیک است و تحقیقات بر روی این ویروس ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.