جمشیدی مطرح کرد؛

خودکفایی ایران در تولید اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: با شیوع کرونا با کمبود اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی مواجه شدیم اما اکنون در تهیه این اقلام به خودکفایی رسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا جمشیدی، دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا صبح امروز در قرارگاه هماهنگی بین بخشی دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: امروز با هجمه بیماری کرونا یک فضای ایثار، از خودگذشتگی و خلاقیت در کشور ما ایجاد شده است. شیوع بیماری کرونا نشان داد که همه مشکلات در ایران قابل حل است.

او افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، دشمن روبه روی ما بوده، اما امروز دشمن در دستان ما است.

جمشیدی تاکید کرد: طی ۴۰ سال گذشته ایران در حوزه‌های مختلف مانند غذا و دارو از سوی دشمنان تحریم بوده است اما اکنون باوجود این تحریم‌ها ما بهتر از کشور‌های اروپایی عمل کردیم.

او ادامه داد: در یک سال گذشته در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی توسط دشمن مورد هجمه قرار گرفتیم. خیلی از کشور‌ها امیدوار بودند که آخرین ضربه را به جمهوری اسلامی زده تا نفس کشورمان گرفته شود، اما خوشبختانه مردم در این آزمون، نمره خیلی خوبی را کسب کردند و ما معجزه خداوند را به دلیل حضور همه مردم لمس کردیم.

جمشیدی با بیان اینکه با شیوع کرونا با کمبود اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی مواجه شدیم اما اکنون در تهیه این اقلام به خودکفایی رسیده‌ایم، افزود: این پتانسیل عظیم می‌تواند جهش تولید و اقتصاد مقاومتی را در کشور ایجاد کند. شیوع بیماری کرونا به همه ما نشان داد که شبکه بهداشت باید بیش از گذشته تقویت شود.

او ادامه داد: با راه اندازی نقاهتگاه‌ها، بیماری نداریم که به دلیل کمبود جا در کف خیابان‌ها جهت درمان بخوابد. در زمان وقوع بحران مانند زلزله، نقاهتگاه ها ظرفیت خوبی دارند تا به جای بیمارستان‌های صحرایی و سیار از این مراکز استفاده شود.

در ادامه این مراسم سردار فتحیان، مدیر هماهنگی بین بخشی قرارگاه گفت: خوشبختانه هماهنگی خاصی بین دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف به وجود آمده است و ما امروز از حالت پدافندی کامل به مرحله« آفند» و در راه مقابله با بیماری کرونا به مرحله حمله رسیده ایم که این شرایط به دلیل انجام طرح موفق غربالگری است.

جمشیدی گفت: قرارگاه هماهنگی بین بخشی دست به کار بزرگی در جهت هماهنگی سازمان‌های مختلف در زمینه بیماری کرونا زده است و جلسات این قرارگاه به طور مرتب برگزار می‌شود و مصوبات آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر موقع تونستید ماسک ان 95 با قیمت همون 3000 تا 3500 و دستکش لاتکس یه بسته 100 تا 30000 تا 35000 مثل گذشته به صورت فراوان به دست مردم برسونید بله خودکفا شدیم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۴:۳۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
الحمدالله آنقدر خودکفا شده ایم که قیمت ماسک و دستکش سر به فلک گذاشت و الآن دستکش لاتکسی که قبل کرونا بسته صدتایی اش حدود 20هزار تومن بود الآن 200هزارتومن شده و دستکش یکبارمصرف معمولی هم از بسته ای 2000تومن به بسته ای 12هزارتومن رسیده.علی برکت الله
آخرین اخبار