سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش: تا به حال کدام ورزشکار به کرونا مبتلا و زندگی ورزشی‌اش تمام شده است؟

مهرشاد پورسعید معتقد است، موضوع اتمام زندگی حرفه‌ای ورزشکار در صورت ابتلا به ویروس کرونا، علمی نیست.

مهرشاد پورسعید، عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و پزشک تیم فوتبال پارس‌جنوبی جم  در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص مدت زمان مورد نیاز برای آمادگی بازیکنان برای آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بیان کرد: به نظر من همان ۳ یا ۴ هفته‌ای که گفته می‌شود، کافی است. این شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است البته باید ارزیابی‌های بیشتری صورت بگیرد تا بفهمیم چند نفر ناقل در بین بازیکنان تیم‌ها وجود دارد.

هر چقدر تمرینات را زودتر آغاز کنیم، برنده ایم

پورسعید درخصوص احتمال مصدومیت بازیکنان در ادامه رقابت‌های لیگ بیان کرد: اجازه بدهید، اینگونه بگویم که برخی به دنبال لغو کامل لیگ هستند و این نگاه اصلا ورزشی نیست. البته این را باید بگویم که باید طبق پروتکل‌های ورزشی جلو برویم. مثلا فدراسیون پزشکی ورزشی روی تمرینات نظارت داشته باشد. در گذشته برخی از تیم‌ها به صورت انفرادی تمرین کردند و همین موضوع باعث مصدومیت‌ها و مشکلاتی از ناحیه رباط صلیبی و دیگر عضلات برای آن‌ها شد. به نظر من هر چقدر زودتر تمرینات را شروع کنیم، برنده‌ایم. باید بنشینیم و بررسی کنیم و اگر شرایط مساعد بود، می‌توانیم لیگ را از سر بگیریم هر چند که این موضوع نیاز به کارشناسی دارد.


بیشتر بخوانید:مهدی: احتمال دارد ادامه رقابت‌های لیگ نوزدهم پیش از شروع لیگ بیستم برگزار شود


بدون سند نمی‌توانیم درباره علم پزشکی صحبت کنیم

عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، در خصوص ادعای برخی از مدیران تیم‌های لیگ برتری پیرامون تمام شدن زندگی حرفه‌ای فوتبالیست‌ها در صورت ابتلا به ویروس کرونا، اظهار داشت: من نمی‌دانم که کدام پزشک این حرف را به برخی از مدیران فوتبالی ایران گفته است. وقتی چنین اظهارنظری مطرح می‌شود، باید به صورت رسمی اعلام شود. پزشکی، علمی است که نیاز به اسناد دارد و باید اظهار نظر پزشکان در روزنامه و مجلات منتشر شود. نمی‌توانیم به این سادگی در خصوص ویروس کرونا صحبت کنیم. به ۶ تا یک سال زمان نیاز داریم تا بتوانیم در خصوص این ویروس اظهارنظر درستی کنیم. نمی‌توانیم خیلی ابتدایی در خصوص ویروس کرونا نقل قول داشته باشیم.

تا به حال کدام ورزشکار به کرونا مبتلا و زندگی ورزشی‌اش تمام شده است؟

پورسعید افزود:، اما یک سوال می‌خواهم مطرح کنم. تا به حال کدام ورزشکار به کرونا مبتلا شده و زندگی ورزشی‌اش تمام شده است؟ بهتر است باشگاه‌ها، برای کسب اطلاعات دقیق، با وزارت بهداشت نامه نگاری داشته باشند و در خصوص این موضوعات اطلاعات خود را تکمیل کنند. موضوع دیگر این است که در شرایط قرنطینه هم موضوع انتقال ویروس کرونا وجود دارد. باز هم می‌گویم که در خصوص این موضوع باید اطلاعات کامل داشته باشیم و بدون تسلط صحبت نکنیم. 


بیشتر بخوانید:بلاتکلیفی فوتبال در آستانه هفتادمین روز


باید روش‌های مراقبتی را یاد بگیریم

عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش خاطرنشان کرد: چرا دو هفته در کشور شرایط قرنطینه ایجاد کردیم؟ برای اینکه بفهمیم آیا در کشور تعداد تخت کافی برای همه مبتلایان به این ویروس داریم یا خیر. بعد از بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که می‌توانیم بسیاری از مشاغل را بازگشایی کنیم. البته باید روش‌های مراقبتی را هم یاد می‌گرفتیم.

پس از چهار هفته تمرین، می‌توانیم رقابت‌ها را آغاز کنیم

او گفت: پیشنهاد من این است که با توجه به اینکه برخی از روش‌های خود مراقبتی را یاد گرفته ایم، می‌توانیم بازیکنان را به خط کنیم و از آن‌ها تست‌های مورد نیاز را به عمل بیاوریم. به صورت چهار هفته تمرینات را برگزار کنیم و مسابقات را هم با توجه به کمکی که می‌تواند به باشگاه‌ها شود، به صورت متمرکز در یک شهر و مثلاً در مرداد و شهریور آغاز کنیم.


بیشتر بخوانید:پایان عمر فوتبالی بعد از ابتلا به کرونا هنوز اثبات نشده است


اواخر خرداد بهترین زمان برای آغاز لیگ برتر است

پورسعید در خصوص پیشنهاد شخصی اش برای تعیین تکلیف رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در دوره نوزدهم اظهار داشت: به نظر من اگر می‌خواهیم رقابت‌ها را شروع کنیم، بهترین فرصت در ماه اردیبهشت برای ارزیابی اطلاعات است. سپس بعد از چهار روز به باشگاه‌ها پروتکل‌های لازم را بگوییم و بعد از یک هفته، تمرینات را آغاز کنیم و نهایتاً هفته آخر خرداد می‌توانیم به صورت رسمی رقابت‌های لیگ برتر دوره نوزدهم را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.