سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان بنادر و دریانوردی در بحران کرونا سربلند است

معاون وزیر و مدیرعامل بنادر و دریانوردی گفت: بنادر کشور در زمینه تخلیه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی در شرایط بحرانی کرونا موفق و سربلند است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد راستاد معاون وزیر و مدیرعامل بنادر و دریانوردی در سفر به استان خوزستان و در نشست مشترک با شورای معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به تلاش‌های بی وقفه بنادر کشور در شرایط شیوع ویروس کرونا و موفقیت در تخلیه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی این شرایط دشوار با سربلندی پشت سرگذاشته است.

او با اشاره به همت والا و زحمات بی وقفه نیرو‌های عملیاتی در بنادر برای ارائه خدمات با کیفیت و مناسب به کشتی‌های ورودی حامل کالا‌های اساسی که موجب افزایش امنیت غذایی کشور شد، بیان داشت: در پی اظهار رضایت معاون اول رئیس جمهور در خصوص عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی باید گفت که این سازمان از آزمون‌ها سربلند خارج شده است.

راستاد بر حفظ و مرمت از زیرساخت‌های موجود در بخش‌های مختلف بندر تأکید و تصریح کرد: نگهداری و بهسازی این زیرساخت‌ها می‌بایست در اولویت قرار گیرد و سیاست گذاری‌های جدیدی در خصوص تدوین شود، ضمن اینکه اقدام جهادی برای تعمیر و احیای زیر ساخت و اماکن بندری باید ادامه پیدا کند و با تدوین برنامه جامعی در این زمینه، منابع تازه‌ای برای احیا و نگهداری آن‌ها اختصاص داد.

رونمایی از نرم افزار‌های پایش خدمات دریایی و بندری

در این نشست عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تأکید بر لزوم بهره گیری از بستر‌های IT و ابزار‌های نرم افزاری برای شناسایی و شفاف سازی چالش‌های موجود و برنامه ریزی برای رفع آنها، توضیحاتی درخصوص ۲ نرم افزار پایش شناور‌ها که مراحل ورود تا خروج شناور‌ها را قابل رصد و پیگیری می‌کند و همچنین نرم افزار پایش حمل درون محوطه‌ای کامیون با هدف رصد لحظه به لحظه حرکت کامیون‌های حامل بار از پای کشتی تا انبار ارائه کرد.

او این ۲ نرم افزار را دستاورد کارشناسان توانمند داخلی عنوان کرد که با بهره گیری از آن‌ها بهره وری فعالیت‌های بندری و دریایی و رضایت مشتریان ارتقا خواهد یافت. همچنین ضمن ارائه دستاورد‌ها و خدمات قابل توجه مجتمع بندری امام خمینی (ره) در بخش‌های عملیات بندری و دریایی، پیشنهاد‌ها و راهکار‌هایی برای رفع برخی از چالش‌ها در بخش‌های مختلف مطرح کرد.

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن استقبال از ابداعات و نوآوری‌های این اداره کل بنادر و دریانوری استان خوزستان در طراحی نرم افزار‌های مدیریتی، بر لزوم همکاری با فاوای سازمان بنادر و دریانوردی جهت بهره گیری و عملیاتی کردن کامل آن در سایر بنادر تأکید کرد.

محمد راستاد همچنین با اشاره به اینکه موقعیت و شرایط لنگرگاه‌های خارجی و داخلی در بندر امام خمینی (ره) به نحوی است که کشتی‌های ورودی را نیازمند به تهیه آذوقه در این بندر می‌کند، اظهار داشت: از این فرصت می‌توان برای جلب رضایت بیشتر مشتریان و ایجاد فرصت‌های اشتغال و درآمدزایی بهره برد.

براساس این گزارش؛ مدیرعامل بنادر و دریانوردی در سفر یک روزه خود به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از پروژه‌های احداث رمپ و لوپ تقاطع غیر همسطح و جاده کمربندی بندر امام خمینی (ره) به آبادان که با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور تسهیل وضعیت ترافیکی و کاهش فشار بر زیرساخت‌های شهری با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در دست اجرا است، بازدید و در ادامه نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی، سرمایه گذاری و تعمیراتی نیز دیدن کرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.