مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بارگیری انواع کالا‌های اساسی از انبار‌های مجتمع بندری امام خمینی (ره) با رشد ۴۴ درصدی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به نقش مهم مجتمع بندری امام خمینی (ره) به عنوان یکی از دروازه‌های کانونی ورود کالا‌های اساسی کشور اشاره کرد و گفت: به منظور تسریع در روند خروج کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور و کمک به تنظیم بازار اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان، با تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های عملیاتی در این بندر، یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۴۰۵ تن کالای اساسی از انبار‌ها بارگیری و در اقصی نقاط کشور توزیع شد.

او اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا اوایل اردیبهشت ماه، ۳۰ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری شده و بیش از یک میلیون و ۷۴۹ هزار تن انواع کالا از جمله انواع نهاده‌های دامی تخلیه کرده اند و به نقاط مختلف کشور برای تامین نیاز دامداری‌ها ارسال شده است.

دریس به اهمیت کالای استراتژیک گندم و لزوم تخلیه و توزیع سریع آن در مبادی مصرف اشاره و بیان کرد: در بازه زمانی مذکور ۱۱ فروند کشتی حامل گندم نیز در این مجتمع بزرگ بندری پهلوگیری و با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و توانمند تخلیه و بارگیری بیش از ۵۸۵ هزار تن گندم تخلیه و ارسال شده است.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، تخلیه انواع کالا‌های غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در فروردین ماه سال جاری با ۱۵ درصد رشد به بیش از یک میلیون و ۷۹۱ هزار تن رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.