سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف ۳۰۰ قطعه اراضی کشاورزی مرغوب

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از رفع تصرف ۳۰۰ قطعه اراضی کشاورزی مرغوب مرکز استان خبر داد که مالکان آنها درصدد ساختن باغ‌ویلا بودند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهرام کرمی  با بیان اینکه در یک هفته جلوی تبدیل ۳۰۰ قطعه اراضی کشاورزی بسیار مرغوب و جزء کلاس اول زراعی کرمانشاه به باغ‌ویلا را گرفته‌ایم گفت: عده ای در اقدامی غیرقانونی این زمین‌ها را تغییر کاربری می دهند و اقدام به ساخت باغ ویلا و استخر می کنند که این کار نه تنها به اقتصاد کشاورزی بلکه به محیط زیست، منابع آب، برق شهری  هم لطمه وارد می کند.

دادستان کرمانشاه بیشترین تصرف های غیرقانونی را مربوط به مرکز استان کرمانشاه دانست و گفت: در مواردی که افراد در مراحل نخست تغییر کاربری هستند، جهاد کشاورزی به موجب ماده ۱۰ قانون ممنوعیت تغییر کاربری اراضی باید مانع از این کار شود اما برخی مواقع به دلیل غفلت، مسامحه و... این کار صورت نگرفته و فرد متخلف اقدام به ساخت بنا کرده است.

کرمی افزود: در این صورت مقابله با تخلف نیاز به حکم قضایی دارد و جهاد کشاورزی باید برای فرد خاطی تشکیل پرونده دهد و به دستگاه قضایی ارجاع کند تا دادگاه کیفری ۲ به آن رسیدگی کند و اگر این دادگاه حکم بر قلع بنا دهد ما حتما آن را اجرا می کنیم.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.