سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش محدودیت‌های کرونایی در آلمان از امروز

از امروز برخی محدودیت‌هایی که در پی شیوع ویروس کووید-۱۹در آلمان اعمال شده بود به صورت مرحله‌ای و گام‌به‌گام در اکثر ایالت‌های این کشور برداشته می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، از امروز محدودیت‌هایی که با شیوع ویروس کرونا در آلمان وضع شده بود، برداشته می‌شود. در بسیاری از مناطق شهروندان می‌توانند با رعایت مقررات بهداشتی بار دیگر در مراسم‌های مذهبی شرکت کنند و یا به آرایشگاه‌ها بروند.

در اکثریت ایالت‌های این کشور کلیساها، مساجد، کتابخانه‌ها و باغ‌وحش‌ها در‌های خود را به روی شهروندان می‌گشایند و برخی زمین‌های بازی کودکان و سالن‌های ورزشی هم اجازه فعالیت پیدا می‌کنند. همچنین مدارس نیز کم‌کم در بسیاری از ایالت‌ها گشوده می‌شوند تا دانش‌آموزان با رعایت موازین بهداشتی به کلاس‌های درس باز‌گردند.

ایالت «زاکسن-آنهالت» آلمان پیشتاز برداشتن محدودیت‌های کرونایی است. در این ایالت دیدار‌های افراد تا پنج نفر که خارج از یک خانه زندگی می‌کنند، امکان‌پذیر شده است. دلیل این امر شمار کم مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این ایالت در مقایسه با دیگر ایالت‌های آلمان اعلام شده است. هرچند این اقدام با انتقاد ایالت‌های همسایه و همچنین دولت مرکزی آلمان روبه‌رو شده است.

«هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان، در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی در این کشور گفت به دنبال لغو بیشتر محدودیت‌ها به صورت گام به گام است. او اضافه کرد برای بازگشایی دوباره رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی پیشنهاد تنظیم مقرراتی برای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی را مطرح کرده است.

بنابر آمار رسمی اعلام شده، آلمان با بیش از ۱۶۵ هزار مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در میان کشور‌های آلوده در جهان در رده هفتم و پس از فرانسه قرار دارد. شمار قربانیان این ویروس نیز بنابر اعلام مقامات آن کشور تاکنون به بیش از ۶۸۰۰ نفر رسیده است.

کرونا تاکنون در سراسر جهان بیش از سه میلیون و ۵۸۰ هزار نفر را آلوده کرده و بیش از ۲۴۸ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.