رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد در تلاش‌ها برای ایجاد صندوق بین‌المللی مقابله با کرونا و تهیه واکسن به رهبری اتحادیه اروپا مشارکت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از حریت، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد او به تلاش‌ها برای ایجاد یک صندوق بین‌المللی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و تهیه واکسن در سراسر جهان به رهبری اتحادیه اروپا خواهد پیوست.

ابراهیم کالین، سخنگوی اردوغان، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ۲۴ ترکیه، گفت: «هفته آینده با مشارکت رئیس‌جمهور ما، تلاش می‌شود صندوق مشترکی به رهبری اتحادیه اروپا برای تهیه واکسن کرونا ایجاد شود.»

این سخنگو در ادامه اضافه کرد آنکارا همچنین به این تلاش‌ها کمک خواهد کرد.

او توضیح داد: «مطالعات مختلفی در سراسر جهان درباره واکسن احتمالی ویروس جدید کرونا در حال انجام است و یک مکانیسم باید این تلاش‌ها را به هم نزدیک و منسجم کند.»

ترکیه با بیش از ۱۲۴ هزار نفر مبتلا به ویروس کووید-۱۹ در میان همه کشور‌های جهان در رده هفتم قرار دارد. این کشور که تا چندی پیش بنابر آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات آن مانع ورود ویروس به درون مرز‌های خود شده بود در یک هفته اخیر به طور چشمگیری میزان آلودگی‌اش افزایش یافت و به سرعت به جمع کشور‌هایی پیوست که آمار ابتلای شش رقمی (بالای ۱۰۰ هزار) دارند. تعداد قربانیان کرونا نیز در این کشور بیش از ۳۳۰۰ نفر است.

شش کشور اروپایی (اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه) در مجموع بیش از نیمی از قربانیان کرونا در سراسر جهان را به خود اختصاص داده‌اند. نزدیک به یک سوم مبتلایان نیز در این چند کشور اروپایی حضور دارند. تاکنون هیچ دارو و یا واکسنی برای این ویروس تازه شناسایی نشده است و چندین کشور در سراسر جهان از جمله ایران در حال انجام تحقیقات گسترده برای یافتن واکسن آن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
مسلمین سر تا سر جهان اسلام با هر مذهبی که هستید از قرآن کریم و مقدس و نورانی و هدایتگر بشریت که درس نمی آموزید لااقل از زنبورهای عسل اتحاد و همبستگی و جهاد بر علیه دشمنان ظالم و ستمگران تروریست فراعنه نژادپرستان دزدان شکنجه گران قلدران زورگویان کافران رو یاد بگیرید تا آمریکا و صهیونیست داعش و دیگر کافران تروریست جهان نتوانند کشورهاتون رو اشغال و غارت و قتل عام و نسل کشی کنند و به نوامیستان تجاوز و کودکانتان را به برده گی و کنیزی ببرند و ازتون باجگیری کنند مسلمانان جهان اسلام از خواب غفلت بیدار شوید که فردای قیامت از شما سوال خواهد شد که چرا با یکدیگر متحد نشدیت بر علیه شیاطین ملعونین جن و انس که دشمنان واقعی شما بودند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار