سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۶۰۰ پروژه‌ی طرح مثلث توسعه اقتصادی در خراسان رضوی

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پروژه که توسط معین‌های اقتصادی در حال اجرا بوده که ۶۰۰ مورد آن به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی اکبر لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در نشستی با معین‌های اقتصادی فریمان گفت: رویکرد معین‌های اقتصادی در فریمان صرفا درون سیستمی و درون شرکتی بوده و این در حالی است که معین‌های اقتصادی باید در کنار انجام وظایف ذاتی خود نسبت به توانمندسازی مردم اقدام کنند.


او افزود: استفاده از توانمندسازی مردمی و احیای مسئولیت‌های اجتماعی و بهبود وضعیت معیشت مردم از جمله رویکرد‌های مدل مثلث توسعه اقتصادی به شمار می‌آید، بر همین اساس معین‌های اقتصادی بایستی از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه قالب پروژه‌هایی که در فریمان در دست اقدام است، درون شرکتی و در راستای توسعه شرکت است تا توانمندسازی مردم، ادامه داد: ما در قالب مدل مثلث توسعه اقتصادی دو رویکرد را دنبال می‌کنیم.

لبافی بیان کرد: نخست احیای مسئولیت‌های اجتماعی، به طوری که شرکت ها، کارخانجات، بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان سرمایه نسبت به کسانی که پیرامونشان ساکن هستند، تعهداتی در راستای احیای مسئولیت‌های اجتماعی دارند، در قالب آن تعهد نیز مردم ساکنان روستا‌های آن منطقه باید توانمند شوند، رویکرد دوم درون سیستمی است که معین‌های اقتصادی کسب و کار‌های جدید ایجاد می‌کنند و شرکت خود را توسعه می‌دهند.

او با بیان اینکه بین روستا، دهیار و بخشدار، معین اقتصادی و فرماندار در فریمان ارتباط مناسبی وجود ندارد که این مشکل باید برطرف شود، تصریح کرد: دبیرخانه ستاد نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی بیشتر تاکید بر احیای مسئولیت‌های اجتماعی و توانمندسازی مردم پیرامونی دارد تا معین‌های اقتصادی با مشارکت مردم بتوانند کسب و کار جدید ایجاد کنند.

انتهای پیام//ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.