سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غیبت جنجالی مشاور امنیت ملی ترامپ در روز‌های بحرانی آمریکا

غیبت طولانی مدت مشاور امنیت ملی آمریکا در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، گمانه زنی‌ها درباره کاهش نفوذ او در دولت را تقویت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، در حالیکه دولت آمریکا این روزها با بحرانی بی‌سابقه به دلیل شیوع خارج از کنترل ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، غیبت رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا و یکی از اعضای کلیدی دولت توجه بسیاری از مقامات پیشین و فعلی شورای امنیت ملی را به خود جلب کرده است.

مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در روزهای بحرانی کرونا، غایبی آشکار است. او برایان، بجای کمک برای حل این بحران، مسئولیت های خود را به مشاوران و دستیارانش محول کرده و حتی در جلسات کارگروه ویژه مقابله با کرونا در کاخ سفید حضور نمی یابد.

او برایان در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان، با اذعان به غیبت طولانی مدت خود، هرگونه کم کاری خود در مدت همه گیری ویروس کرونا را رد کرد و گفت که در این مدت هر روز با رئیس جمهور در خصوص شیوع کرونا دیدار داشته و در تماس مداوم با متحدان خارجی برای واکنش هماهنگ در بحبوحه همه گیری ویروس کروناست.

مشاور امنیت ملی آمریکا با اذعان به اینکه درک بزرگیِ این بحران برای دولت زمان بر بوده، گفت در ابتدا، هیچ کس متوجه بزرگی این بحران نبود.

برخی مقامات دولت آمریکا به سی ان ان اعلام کردند در کاخ سفید حس رو به افزایش اینکه، او برایان، وکیل سابق و مسئول مذاکرات گروگان ها، از عهده مسئولیت مشاور امنیت ملی برنمی آید، تقویت شده و به دلیل کم کاری، نفوذش در دولت ترامپ تضعیف شده است.

نحوه مدیریت بحران کرونا در آمریکا که با موج گسترده همه گیری و آمار بالای قربانیان همراه است، از موضوعات مورد انتقاد از سوی کنگره و رسانه‌های این کشور است. به ویژه اینکه رئیس جمهور آمریکا بدون توجه به وضع فاجعه بار این بیماری، که کشورش را در صدر کشور‌های دنیا از نظر میزان ابتلا و قربانی قرار داده، سعی در بازگشایی اقتصاد و بازگرداندن مردم به سرکارشان دارد.

در حال حاضر آمریکا با بیش از یک میلیون و ۱۳۱ هزار مبتلا به ویروس کرونا و بیش از ۶۵ هزار فوتی در صدر کشور‌های جهان قرار دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.