سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز نماکاری پیکره یاد بود ایثار ومقاومت مردم کردستان در آبیدر

عملیات نماکاری و محوطه سازی اطراف پیکره یادبود ایثار ومقاومت مردم کردستان آغاز شد.

فرشاد منبری رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری سنندج در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،از آغاز عملیات نماکاری و محوطه سازی اطراف پیکره یادبود ایثار ومقاومت مردم کردستان خبر داد.

او گفت: این پیکره در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وهمچنین ایثار و رشادت‌های مردم کردستان در زمان جنگ تحمیلی در پارک جنگلی آبیدر نصب شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: پیکره یاد بود ایثار و مقاومت مردم کردستان در راستای گرامیداشت یاد وخاطر شهدا و رشادت‌های مردم کردستان در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی اواخر سال گذشته درآبیدر نصب شد.

او اظهار داشت: این پیکره توسط استاد هادی ضیاء الدینی پیکرتراش و مجسمه ساز سنندجی طراحی و پس از ساخت آن در دامنه پارک جنگلی آبیدر نصب شد.

منبری گفت: این پیکره در ۵ قطعه بطول ۱۵ متر و وزن تقریبی ۳۰ تن برفونداسیون به ارتفاع ۷ متر نصب شده است.

او از آغاز عملیات محوطه سازی و نما کاری اطراف پیکره یاد بود ایثار و مقاومت مردم کردستان خبر داد و اعلام کرد: در راستای اجرای محوطه سازی اطراف این پیکره عملیات عمرانی نظیر ۵۰۰ مترمکعب پی کنی و خاکبرداری در زمین سنگی، اجرای دیوار سنگی محوطه به طول ۱۲۰ متر، به حجم ۱۲۰۰ مترمکعب و ۱۴۰۰ متر مربع محوطه سازی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: عملیات نماکاری این پیکره هم به متراژ ۲۱۰ مترمربع با سنگ نمای ساختمانی در حال اجرا است.

او اعلام کرد: پس از اتمام اجرای محوطه سازی و نما کاری، عملیات نور پردازی محل نصب این پیکره انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.