سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از خروج ۷میلیون یورو ارز از کشور با راه اندازی خط تولید نخ های پنبه ای

راه‌اندازی خط تولید نخ‌های پنبه‌ای آستان قدس رضوی از خروج ۷میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌کند و بخشی از نیاز به نخ ظریف تأمین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سالن تولید نخ‌های ظریف و شانه‌شده پنبه‌ای شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان امروز، ۱۳ اردیبهشت ماه افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این شرکت تولیدی، بعد از تنظیم طرح راه‌اندازی خط تولید نخ‌های ظریف و شانه‌شده، عملیات اجرایی این پروژه بزرگ را در سال ۱۳۹۷ در زمینی به‌مساحت ۱۰ هزار مترمربع آغاز کرد که پس از دو سال تلاش و پیگیری، امروز در مراسمی راه‌اندازی شد.

علی فدیشه‌ای مدیرعامل شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان زیرمجموعه سازمان اقتصادی رضوی در این زمینه گفت: نخ ظریف و شانه‌شده یکی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت صنعت، معدن و تجارت و در واقع یکی از طرح‌های اولویت‌دار کشور به‌شمار می‌رود، چرا که تا زمانی که این نخ در داخل کشور تولید نشود، از خارج وارد خواهد شد.

او افزود: با راه‌اندازی خط تولید نخ‌های ظریف پنبه‌ای و شانه‌شده توسط این شرکت، از خروج حدود ۷ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود و بخشی از نیاز کشور به نخ ظریف توسط این مجموعه تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵ شرکت در کشور این محصول را تولید می‌کنند.

فدیشه‌ای درباره موارد مصرف این محصول بیان کرد: نخ‌های ظریف پنبه‌ای و شانه‌شده برای گردباف و بافندگی‌های تاروپودی و در واقع تهیه پارچه‌های ظریف ملحفه‌ای و باکیفیت پیراهنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان را یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های نساجی در ایران دانست و تصریح کرد: این مجموعه به‌خاطر توسعه‌هایی که هرساله داشته، یکی از شرکت‌های سودآور و بِروز صنعت نساجی کشور به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این شرکت در سال ۱۳۱۳ تأسیس شده و در حال حاضر حدود ۴۶۰ نفر در آن مشغول به کارند.

مدیرعامل شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان با اعلام این‌که "با راه‌اندازی خط تولید نخ‌های ظریف پنبه‌ای و شانه‌شده، شاهد افزایش حدود ۵۴ درصدی تولید نخ در این شرکت در سال جهش تولید خواهیم بود"، تاکید کرد: در این شرکت سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن نخ و ۱۲ میلیون مترمربع پارچه خام تولید می‌شود که با راه‌اندازی موفقیت‌آمیز این پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ تن نخ به تولید سالیانه این شرکت اضافه می‌شود.

فدیشه‌ای بیان کرد: در واقع در شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان به‌صورت روزانه حدود ۱۳ تن نخ در واحد ریسندگی تولید می‌شد که با راه‌اندازی خط جدید نخ ظریف شانه‌شده، ۷ تن به آن اضافه شده است.
 
انتهای پیام// ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.