سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت ۱۰ هزار اصله نهال گل محمدی در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: برای جلوگیری از فرسایش خاک، کشت کشت ۱۰ هزار اصله نهال گل محمدی در اراضی شیبدار دیم و کم بازده ساری توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: برای جلوگیری از فرسایش خاک، کشت گلستان‌های گل محمدی در اراضی شیبدار دیم و کم بازده توسعه می‌یابد.

او از مزایای اجرای این طرح را افزایش سطح تولید و درآمد، ایجاد اشتغال و کاهش مهاجرت برشمرد و افزود: سازگاری این گیاه به خشکی، کم آب بر بودن و رشد در اراضی شیب‌دار و ناهموار موجب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه ۱۰ هزار اصله نهال یارانه دار گل محمدی برای کشت در باغ‌های شیبدار در بهار امسال در این شهرستان توزیع شد، گفت: این طرح در ۵.۷ هکتار از مناطق بالادست و کوهستانی برای رونق اقتصاد خانوار روستای این مناطق کمتر توسعه یافته اجرا شد.

پورفلاح مکان اجرای این طرح را روستا‌های سرکام، سنگده، مسکوپا، رسکت، کیاسر، لنگر و کوات عنوان کرد و گفت: هزینه اجرای این طرح ۲۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک و دارایی استان است.

آغاز برداشت گوجه سبز در بابلسر

حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر از آغاز فصل برداشت آلوچه در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۱۶ تن گوجه سبز از باغات این شهرستان برداشت شود.

او افزود: ۱۲ هکتار از باغ‌های این شهرستان به صورت پراکنده به کشت این میوه پرخاصیت اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت: با توجه به ویژگی عدم پوست برداری و تازه خوری میوه آلوچه و شیوع ویروس کرونا، استفاده از ماسک و دستکش در هنگام برداشت محصول از سوی کارگران برای حفظ بهداشت میوه‌ها و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است.

او با تاکید بر آموزش کارگران در رابطه با اهمیت بهداشت فردی و بهداشت محیط کار، افزود: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شرایط فعلی باغداران تا حد امکان از ابزار آلات کشاورزی (قیچی و اره و...) به صورت اشتراکی استفاده نکنند.

رحمانی گفت: باغداران بعد از اتمام کار تمامی ابزار‌های کار را ضدعفونی کنند و از ظروف و کیسه‌های نو، سالم و تمیز برای حمل و بسته بندی محصولات استفاده کنند.

وی درباره خواص این میوه گفت: از خواص آلوچه می‌توان به مسهل بودن، بهبود عملکرد روده، معده و کلیه‌ها، شادابی پوست، کاهنده فشار و چربی خون و دفع رسوبات خون اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر افزود: سالانه برداشت آلوچه در این شهرستان از اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی کشت مکانیزه برنج در جویبار

غلامرضا سعیدی مدیر جهاد کشاورزی جویبار با اشاره به اولین کشت مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری شهرستان جویبار در سال زراعی امسال، گفت: پیش بینی می‌شود امسال سطح کشت مکانیزه برنج در شالیزار‌های این شهرستان به ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار معادل ۲۰ درصد افزایش یابد.

او با بیان اینکه پارسال ۲ هزار و ۷۷۲ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شد، افزود: امسال با بکارگیری ۱۰۶ دستگاه نشاء کار این سطح کشت به ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با بیان اینکه امسال برای ۹ هزار و ۶۲۰ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان خزانه برنج آماده شد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار و ۱۹۲ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان به کشت برنج اختصاص یابد.

سعیدی  افزود: تاکنون ۱۰ هزار هکتار از شالیزار‌های این شهرستان شخم و شیار شد.


بیشتر بخوانید: میوه‌های رسیده سطح شهر‌ها سریعتر برداشت شود


انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.