سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم اصلاح نرخ پایه گمرکی زعفران

رییس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: تعدیل و اصلاح نرخ پایه گمرکی زعفران موضوع مهمی است که امسال باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  غلامرضا میری رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران در جلسه کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی مشهد گفت:هم اکنون نرخ پایه گمرکی زعفران ۱۲۰۰ دلار اعلام شده و این درحالی است که آنچه صادرکنندگان انجام می‌دهند، بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ دلار است و این رقم از سال ۹۷ همین عدد بوده، اما متاسفانه بانک مرکزی نرخ پایه گمرکی را مدنظر قرار می‌دهد و این رقم تقریبا ۵۰۰ دلار متفاوت است و با این تفاسیر صادرکننده باید سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای هر یک کیلوگرم زعفران زیان بدهد.

او ادامه داد: صادرکننده‌ای که در گذشته ۴۰ میلیون صادرات داشته، هم اکنون صادراتش به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رسیده و شاهدیم که محصول به صورت قاچاق نیز از کشور خارج می‌شود.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زعفران افزود: پیشنهادم این است که با توجه به نوسانات قیمت ارز و زعفران، خوداظهاری را در گمرک درنظر بگیریم و صادرکننده بر مبنای عددی که اظهارکرده پاسخگو باشد، اما امروز اداره دارایی برای تعیین مالیات، نرخ گمرکی زعفران را مدنظر قرار می‌دهد.


انتهای پیام//ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.