سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور دستورالعمل ترامپ برای محافظت از تورین‌های برقی آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا از نگرانی خود درباره تهدید حملات سایبری و همچنین اتخاذ اقداماتی برای حفاظت از شبکه برق از مداخلات خارجی در موقعیت اضطراری کنونی صحبت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دستورالعمل‌های اجرایی مبنی اعلام فوریت‌های ملی درباره خطر تهدید سیستم قدرتی آمریکا، و اقداماتی برای حفاظت شبکه برق در برابر حملات سایبری و مداخلات خارجی صادر کرد.

طبق این دستور العمل صادر شده از سوی رئیس جمهور آمریکا، استفاده از هرگونه تجهیزاتی که در کشوری غیر از آمریکا ساخته شده باشد در تورین‌های برقی یا خرید هر وسیله‌ای که تهدیدی برای امنیت ملی حساب شود، ممنوع اعلام شده است.

ترامپ در این باره اعلام کرد: «برای امنیت، یکپارچگی، و قابل اعتماد بودن تجهیزات الکتریکی آمریکا، باید اقدامات بیشتری نیز انجام دهیم. با توجه به این موارد وضع اضطرار ملی با تهدید سیستم شبکه برق آمریکا را اعلام می‌کنم.»

همچنین با اعلام این دستور کمیته‌ای متشکل از اداره‌کننده اطلاعات ملی، وزارت امنیت و وزیر بازرگانی آمریکا برای رسیدگی به امور جلوگیری از مداخلات شکل گرفته است.

ترامپ همچنین گفت هدف این گروه افرادی هستند که قصد انجام اعمال مخرب در آمریکا را دارند. او همچنین از نگرانی درباره احتمال حمله سایبری صحبت و اعلام کرد: «حمله‌ای سایبری به نیروی ما می‌تواند تاثیر مخربی بر اقتصاد، بهداشت و سلامت و امنیتمان وارد کند.

در کمیته تشکیل شده از سوی ترامپ وزیر نیرو وظیفه شناسایی تجهیزات موجود را دارد و باید لیستی از کالاهای واجد شرایط را در اختیار قرار دهد.

انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.