نظرسنجی کالج مریدیث نشان داد؛

پیشتازی دوباره بایدن و کاهش محبوبیت مجدد ترامپ

نتایج نظرسنجی جدید حاکی از پیشتازی دوباره جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ در ایالت کالیفرنیای شمالی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت کالیفرنیای شمالی، با ۷ درصد اختلاف از دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا پیشی گرفته است.

نتایج نظرسنجی کالج مریدیث نشان داد معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از حمایت ۴۷ درصدی رای دهندگان در این نظرسنجی برخوردار است. این در حالیست که تنها ۴۰ درصد شرکت کنندگان از ریاست جمهوری مجدد ترامپ حمایت کردند.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از کاهش محبوبیت و کاهش رضایت از عملکرد ترامپ در این ایالت است. ۴۱ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند از عملکرد رئیس جمهور رضایت دارند این در حالیست که ۵۳ نارضایتی خود از عملکرد او را اعلام کردند.

دموکرات‌ها معتقدند وضعیت آن‌ها در کالیفرنیای شمالی در سال‌های اخیر رو به بهبود گذاشته است و می‌توانند در انتخابات ۲۰۲۰ به پیروزی در این ایالت امید داشته باشند.

با این حال ترامپ روز جمعه در واکنش به نتایج این نظرسنجی گفت: «من به نظرسنجی‌ها اعتقادی ندارم».

دونالد ترامپ همچنین در ادامه، رقیب دموکرات خود و معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا را فردی «بی‌کفایت» خواند و همچنین نتایج نظرسنجی‌ها مبنی بر پیشتازی بایدن در رقابت‌های انتخاباتی را رد کرد. او گفت که مردم آمریکا تمایلی به ریاست‌جمهوری جو بایدن ندارند.

گفتنی است، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته به دلیل عقب افتادن در نظرسنجی‌ها نسبت به رقیب دموکرات خود، رئیس ستاد انتخاباتی خود را تهدید به شکایت کرد.

همچنین پیشتر نتایج نظرسنجی نشریه یو اس اس تودی نشان داد بایدن موفق به کسب حمایت ۴۴ درصد از رای دهندگان شده است. در این نظرسنجی ترامپ تنها ۳۸ درصد آرای رای دهندگان را کسب کرد.

تحلیلگران بر این باورند که شیوع ویروس کرونا در آمریکا و ناکارآمدی دولت ترامپ در مدیریت این بحران به کاهش محبوبیت او منجر شده است. این امر نگرانی حزب جمهوریخواه را در پی داشته است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ماه نوامبر (آبان ماه) برگزار شود.

 نظرسنجی کالج مریدیث با حضور ۶۰۴ شرکت کننده در روز‌های ۲۷ و ۲۸ آوریل در کالیفرنیای شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار