سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریک روز معلم از سوی امام جمعه باغملک

امام جمعه شهرستان باغملک دوازدهم اردیبهشت ماه روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید علی هاشمی نژاد امام جمعه شهرستان باغملک طی پیامی دوازدهم اردیبهشت ماه روز معلم را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

معلم‌ای آموزگار مهر و راستی، در جاری نگاه تو می‌توان نهال عاطفه را بارور ساخت و خوشه خوشه از کلامت آگاهی چید، همانکه معلم اول بود و معلمین بشر را تعلیم داد، همانکه بیان را به انسان یاد داد، همانکه شیوه معلم شدن را آموخت.

دوازدهم اردیبهشت یادآور جهاد و ایثار شمع‌های فروزانی است که سوختند تا آینده بشریت را بسازند، صالحانی که جانشینان معلمی هستند که فرمود: (انما بعثت معلما) راستی حقیقت معلمی چیست که این همه در دین جهان شمول اسلام پرارج، شمرده شد؟

معلمی، هنر آموختن است و مهر پروردن، معلمی نوری است که سیاهی جهل را از دل‌ها می‌زداید و زلال دانایی را بر جان‌ها می‌فشاند.

معلم‌ای آموزگار مهر و راستی! در جاری نگاه تو می‌توان نهال عاطفه را بارور ساخت و خوشه خوشه از کلامت آگاهی چید، دست‌های نوازشگرت، مشفقانه بر لوح دل، الفِ قامتِ یار می‌کشد و واژه ایثار را بر خطوط صحیفه حیات ترسیم می‌کند.

محضر تو، گرمای آفتاب است و حضورت، شکوه ماهتاب، تو باغبان گل‌ها و ریشه‌ها و اندیشه‌هایی، دل و اندیشه، وام دار گام‌های تو در محفل آسمانی علم است، اندیشه از تو تابیدن گرفته و دل از تو بالیدن، نامت، آویز عرش است و شوق ستایشت ستاره وار در قلب‌ها می‌درخشد، تو حکایت آن سپیداری که سایه سپیدش صفا بخش و نوازشگر خستگان و در راه ماندگان است که مرغ اندیشه را در پناه خود می‌پروراند و امروز معلمان آگاهی که این بزرگترین هنر الهی را درمسیر شکوفا سازی استعداد‌های نسلی انقلابی و ارزشی بکار میگیرند را باید ستود.

اینجانب روز بزرگداشت مقام شامخ معلم را خدمت تمامی معلمین کشورمان بخصوص جامعه تعلیم و تربیت شهرستان باغملک تبریک عرض مینمایم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.