سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تبریک شهردار قم؛

روز معلم روز تجلیل از الهام بخشی است

سقائیان نژاد در پیامی فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت و این روز را روز تجلیل از الهام بخشی خواند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، سید مرتضی سقائیان نژاد،شهردار قم با صدور پیامی از معلمین عزیز قدردانی و روز معلم را به تمامی آحاد جامعه که توفیق درس‌آموزی را دارند، تبریک گفت.

متن این پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

قدمت نقش تعلیم و تربیت قرین نقش علم در ساحت تعالی و پیشرفت است و آموزش شیوه صحیح زندگی و انتقال دانش، اطلاعات و تجربیات موفق به دانش‌آموزان از جلوه‌های ویژه معلم است و معلمی حرفه‌ای است که سایر حرفه‌ها را می‌آموزد و بن مایه و خاستگاهی برای ارتقاء دانش و بینش در سایر حرفه‌ها است و کشف استعدادها و توانمند‌سازی هنر معلم بوده که با تطبیق و همانند‌سازی شکوفایی ذهنی با استعدادهای درونی، افقی زیبا در آینه امید ترسیم می‌نماید و می‌توان گفت که روز معلم روز تجلیل از الهام بخشی است.

میزان اهتمام و توجه هر دین و آیینی به علم نشانه و حاکی از عقلانیت و اهتمام به فرهیختگی است که در آیات مختلف به این مهم توجه شده است که نزول اولین آیه قران “اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ” نشان از اهمیت علم است و گاه با این ادبیات متبلور می‌شود “ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ” که این امر نشانه توجه و عنایت خاصه دین اسلام به ساحت دانش است و به همین اندازه به متولیان و صاحبان واقعی علم که هدایت‌گر انسان‌ها به سمت و سوی کمال هستند احترام قائل است “و من علّمنی حرفا فقد صیّرنی عبدا” مشهور می‌گردد.

آینده جامعه اسلامی مرهون تلاش و مجاهدت بزرگ انسان‌هایی است که الهام‌بخش بوده وتمدن بشری ریشه در بلندای افکار و اندیشه‌های آنان داشته و تجلی زیبای هنر علم‌آموزی آنان در قاب تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی به خوبی ترسیم شده است. ماندگاری یاد و خاطره انسان‌های بزرگ به ارزش آثار، برکات و یادگارهایی است که بر جای می‌گذارند؛ برخی اختراع، ابتکار، خدمت، ایده، فکر، اثر علمی، تعلیم و تربیت، فرزندانی صالح، مفید و متدین که هرکدام صالحات و باقیاتی محسوب می‌گردند.

جای دارد تا یادی کنیم از بزرگ معلم قرن حاضر امام راحل که با از خود گذشتگی و ایثار، پرچم روشنگری و هدایت را برعهده گرفت و به بهترین وجه، چراغ راهی برای نسل‌ها فراهم ساخت. همچنین از معلمین بزرگواری که ندای حق را لبیک گفته و آسمانی شدند؛ از معلمین بازنشسته که گنجینه علم و معرفت هستند و از معلمین شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر و تمامی شهدای جنگ تحمیلی و مدافعین حرم که آرامش و امنیت ما مرهون آنهاست.

اینجانب ضمن گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید، تندیس اخلاق و علم، دکتر مرتضی مطهری؛ روز معلم را به معلمین و تمامی آحاد جامعه که توفیق درس‌آموزی از محضر این عزیزان را داشته‌ایم تبریک می‌گویم و برای تمامی این عزیزان سلامتی، سربلندی و موفقیت را از درگاه ایزدمنان مسالت دارم.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.