سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح اقتصادی لبنان تصویب شد

هیئت دولت حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان در جلسه‌ای با حضور میشل عون، رئیس‌جمهور طرح اقتصادی خود را رونمایی و هیئت وزیران لبنان آن را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت لبنان به نخست‌وزیری حسان دیاب پنجشنبه در بحبوحه اعتراضات به اوضاع معیشتی و ریزش شدید بهای لیره در برابر دلار و برپایی تظاهرات مردمی از طرح اقتصادی- مالی خود رونمایی کرد.

پیش از این رئیس بانک مرکزی لبنان با دفاع از عملکرد خود، بحران کنونی را نتیجه عملکرد دولت‌های پیاپی در لبنان اعلام کرده بود.

شورای وزیران لبنان نیز به اجماع با این طرح موافقت و آن را تصویب کرد.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان که در جلسه بررسی این طرح حضور داشت، گفت اهمیت تصویب این طرح در این است که طرح مذکور برای اولین بار، بعد از آن آماده شد که عدم برنامه‌ریزی و فقدان نگاه به آینده، شرایط لبنان را به سراشیبی و ویرانی رسانده است.


بیشتر بخوانید:


نخست‌وزیر لبنان نیز در این باره گفت که با این طرح موافقت شد نه برای اینکه طرحی تاریخی است؛ بلکه به این دلیل که طرح مذکور، مسیر دولت برای اصلاح واقعیت کنونی را مشخص می‌کند.

حسان دیاب افزود: «ارقام ارائه شده از سوی دولت‌های پیشین در رابطه با وضعیت اقتصادی لبنان، درخواستی و نه واقعی بوده و میزان کسری بودجه را که همانند آتش زیر خاکستر بود، پنهان می‌کرد. ما به لبنانی‌ها به صراحت آنچه را که در جریان هست، می‌گوییم. ما با تصویب این طرح، قطار اقتصادی لبنان را در ریل‌های صحیحی قرار داده‌ایم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.