سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتحیان:

کاهش بستری در بیمارستان‌ها به معنی کنترل کرونا نیست

مشاور وزیر بهداشت گفت: میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده است اما این به معنای کنترل بیماری کرونا در کشور نیست.

سردار نصرالله فتحیان، مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خوشبختانه میزان بستری در بیمارستان ها کاهش پیدا کرده است اما این به معنای کنترل بیماری کرونا نیست. بر اساس بررسی های انجام گرفته میزان مرگ و میر بیماری کووید ۱۹ در حدود یک درصد است.

او ادامه داد: میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا به دلیل تسلط بر بیماری و درمان موثر آن کاهش پیدا کرده است و بسیاری از افراد فوت شده مبتلا به  بیماری‌های زمینه ای بودند. بیماری کووید ۱۹ باعث شد تا مدیریت واحد در سراسر کشور ایجاد شود و خوشبختانه سازمان‌های مختلف از جمله اورژانس عملکرد قابل قبولی در این خصوص داشتند.

فتحیان با بیان اینکه سامانه غربالگری ملی یک تجربه خوب محسوب می شود، گفت: می توان این سامانه را به عنوان یک الگو برای کشورهای منطقه  شرق مدیترانه مطرح کرد. همچنین پیوست توانبخشی و روانشناسی در خصوص بیماران  کرونایی باید مورد بازنگری قرار گیرد. در این پیوست مراحل مختلف درمان در بیمارستان ها و نقاهتگاه به طور کامل مشخص شده است.


بیشتر بخوانید: همکاری بیش از یک هزار تیم جهادی برای مقابله با بیماری کرونا


مشاور وزیر بهداشت یادآوری کرد: ما اولین کشور در آسیای میانه هستیم که بیمارستان توانبخشی را راه اندازی کرده و حتی می توانیم به این منطقه خدمات توانبخشی صادر کنیم. خوشبختانه ایران در حوزه توانبخشی رشد خوبی داشته و از نظر نیروی انسانی دچار کمبودی نیستیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.