سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع مشکلات استان در گرو حل مشکلات صنعت و تولید

چنانچه مشکلات حوزه صنعت و تولید در استان حل شود 50 درصد مشکلات استان رفع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، اولین نشست بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی سنندج در سال ۹۹ با حضور فرماندار این شهر، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان، معاونین اداره کل صمت و جمعی از صاحبان واحد‌های تولیدی در سالن جلسات فرمانداری سنندج برگزار شد.

در این نشست احمد خسروی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال ۹۹ را سال "جهش تولید" نام گذاری کرده‌اند، خواستار اهتمام تمام مدیران و بسیج امکانات برای تحقق شعار امسال شد.

او با اشاره به اینکه در استان کردستان ۷۰۰ واحد تولیدی مستقر هستند افزود: از مجموع ۷۰۰ واحد تولیدی در کردستان ۳۵۰ واحد در شهرستان سنندج حضور دارند و چنانچه مشکلات حوزه صنعت و تولید در شهرستان سنندج حل شود به نوعی ۵۰درصد مشکلات استان رفع شده است.

در این دیدار که عمده گله‌مندی‌ها نسبت به رویکرد بانک‌ها در قبال واحد‌های تولیدی بود؛ فرماندار سنندج از صاحبان صنعت خواست؛ همدل با دولت در پی یافتن گام‌های عملی برای جهش تولید باشند.

در ادامه این نشست کارآفرینان و مدیران واحد‌های تولیدی با ابراز رضایت نسبت به رویکرد شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان در تامین زمین و فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز در، مشکلات واحد‌های خود را مطرح کردند.

بی ثباتی بازار و بهای مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی، عدم شناخت کافی کارشناسان بانکی از مسائل و مشکلات تولید، سختی در تامین سرمایه درگردش و سرباز زدن بانک‌ها از پرداخت به موقع تسهیلات، بالا بودن نرخ سود تسهیلات، پایین بودن ارزیابی وثایق معرفی شده و بی‌ثباتی در بهای حمل‌و‌نقل از جمله مواردی بودند که مدیران واحد‌های تولیدی از آن‌ها به عنوان موانع "جهش تولید" در استان کردستان نام بردند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.