سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه خوشه چاقو راهکاری کارآمد در ساماندهی مشاغل این حوزه است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: توسعه خوشه چاقو راهکاری کارآمد در ساماندهی مشاغل این حوزه است و توانمندی‌های صنعت گران استان زنجان را ارتقا می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیرارجمند اعلام کرد: قرارداد این خوشه سال ۱۳۹۷ امضاء شد و بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با تاکید بر عامل توسعه خوشه چاقو، برنامه­‌های سال اول تدوین و اجرا شد.

ارجمند افزود: برنامه‌هایی انجام یافته در این یک سال شامل، راه اندازی وب سایت، تهیه کلیپ، انتشار نشریه، معرفی خوشه از طریق صدا و سیما و تهیه بانک اطلاعاتی از ذینفعان خوشه می ­باشد. 

او گفت: صنعتگران چاقو توانمندی­های بسیاری در این عرصه دارند که به واسطه این مدل می­ توان توانمندی‌های آنان را ارتقا بخشید و می‌توان گام‌های بلندتری در این زمینه برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: در زنجیره ارزش صنعت چاقوسازی، نقاط ضعف و قوت، تهدید‌ها و فرصت­ها، روش حل مشکلات و مسائل احصاء می‌شود.

ارجمند چاقوسازی را صنعت و هنر تاریخی استان زنجان خواند و تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده در زمینه تولید و فروش چاقو در کشور و نیاز این صنعت به حمایت، تشکیل خوشه صنعت چاقوی زنجان را در اولویت قرار گرفته است.

او بیان کرد: این توسعه خوشه یک مدل سه ساله است که در صورت بومی سازی دستاورد‌های قابل توجهی خواهد داشت، اضافه کرد: مهمترین دستاورد این توسعه خوشه موجب اعتمادآفرینی و ظرفیت سازی میان جامعه در این زمینه خواهد شد.

ارجمند خاطرنشان کرد: فرش دستبافت، کفش، روی و چاقو خوشه‌های شناسایی شده در استان زنجان هستند که با احتساب صنعت چاقو تاکنون ۴ خوشه صنعتی در این استان تشکیل شده است.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.