سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکذیب موضوع ذبح دام مُرده در کشتارگاه جهرم

اداره دامپزشکی شهرستان جهرم با صدور اعلامیه‌ای، کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ذبح دام مُرده در کشتارگاه این شهرستان را تکذیب و اعلام کرد: عاملان انتشار این فیلم تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در اطلاعیه اداره دامپزشکی شهرستان جهرم آمده است: در چند روز اخیر کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که لاشه گاوی را در حین انتقال از وانت نیسان به داخل کشتارگاه جهرم نشان می‌داد و گوینده در آن مدعی شد که این حیوان "مرده" است و کشتارگاه شهرداری جهرم را به ذبح دام‌های مرده متهم می‌کرد.

در این اعلامیه عنوان شده است: برای شفاف‌سازی، همچنین تنویر افکار عمومی و جلوگیری از اشاعه اکاذیب در فضای مجازی، این اداره اعلام می‌کند که کشتارگاه جهرم دارای ناظر بهداشتی و ناظر ذبح شرعی است و هر گونه تایید مصرف گوشت منوط به تایید این ناظران است.

در ادامه این اعلامیه آمده است: در مواقعی که دام دچار شکستگی اندام حرکتی شده یا اینکه مجبور به کشتار اضطراری در دامداری هستیم، در این حالت دام به کشتارگاه انتقال داده می‌شود و در صورت تایید ناظر بهداشتی و همچنین ناظر شرعی، اجازه مصرف داده خواهد شد، اما در صورت عدم تایید این ناظران، دام مربوطه معدوم می‌شود.

این اعلامیه افزوده است: این اداره از طریق دادستانی و پلیس فتا برای شناسایی و برخورد با انتشاردهندگان کلیپ یاد شده که قصد اشاعه اکاذیب و همچنین تشویش اذهان عمومی را دارند اقدام کرده و در این مورد پرونده‌ای در مراجع قانونی تشکیل شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.