سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت راه آهن:

میزان حمل بار از ابتدای سال به بیش از ۵ میلیون تن رسید

رسولی گفت: از ابتدای سال رکورد در حمل بار را شکستیم و تا کنون میزان حمل بار به بیش از ۵.۱ میلیون تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم بهره‌داری از اولین مرحله تولید ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید با بیان اینکه علی‌رغم آنکه در فروردین امسال به جهت شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی با رکود مواجه بود گفت: شرکت راه‌آهن توانست با همت شرکت‌های سرمایه‌گذار و خریداران سفارش‌های جدیدی را در کارخانه‌های خود تولید کند.

او ادامه داد: کارخانه‌های داخل کشور توانستند ۵۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی که شامل دستگاه واگن باری و مسافری و ۴ دستگاه لوکوموتیو را امروز به بهره برداری برسانند.

رسولی بیان کرد: ارزش ریالی این پروژه‌ها ۱۲۵ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۳ درصد رشد داشته است و با هماهنگی بسیار خوبی که بین دستگاه‌های مختلف برای حمایت از تولید داخل بود توانستیم این واگن‌ها را آماده کنیم.


بیشتر بخوانید: ایجاد خطوط دوم راه آهن در مسیرهای پر ترافیک؛ مردم باید واگن های فرسوده را فراموش کنند 


مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: همکاری سازمان برنامه و بودجه، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارخانه‌ها باعث شد که در اولین ماه سال جهش تولید از ۵۶ دستگاه واگن ریلی بهره برداری کنیم و ما امیدواریم بتوانیم همچنان این مسیر را برای  تولید واگن ادامه دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: شرکت‌های سازنده این واگن‌ها عبارت است از پارس فولاد درخشان و واگن سازی بازسازی کرج و شرکت‌های سرمایه‌گذاری از جمله راه آهن رجا توانستیم این واگن‌ها را برای توسعه بخش حمل و نقل ریلی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه در حوزه حمل بار توانستیم رکورد روزانه خود را بشکنیم، افزود: ۱۳۲ میلیون تن کیلومتر حمل بار داشته‌ایم و از ابتدای سال هم حدود ۵.۳ میلیون تن بار جابه‌جا شده است که رشد ۴ درصدی در تناژ و ۱۵ درصدی هم در تن کیلومتر داشته‌ایم به طوری که متوسط حمل بار ماهیانه در سال‌های گذشته در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن چهار میلیون تن بوده، اما امسال به ۵.۱ میلیون تن رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در حوزه حمل گندم هم رشد ۸ برابری داشته‌ایم و میزان جابه‌جایی گندم به عنوان یک کالای استراتژیک به ۱۶۸ هزار تن رسیده است.

رسولی با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۱۵ سال توانستیم حمل مستقیم بار از کشتی به واگن را داشته‌ایم گفت: در این زمینه از همکاری سازمان بنادر و شرکت بازرگانی دولتی و همچنین گمرک در جهت تسریع در اجرای این امر تشکر می‌کنیم و این همکاری نتیجه بسیار خوبی داشته و ما حدود ۱۶۰ هزار تن بار جدید را توانستیم جا به جا کنیم.

رسولی یادآور شد: یکی از ماموریت‌هایی که با جدیت امسال دنبال خواهیم کرد جذب بازار‌های جدید است و البته بار‌هایی که از گذشته وجود داشته است را جابه‌جا خواهیم کرد و اهداف جدیدی را هم در حوزه حمل بار در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن به صادرات و واردات در حوزه راه آهن هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه صادرات و واردات در این حوزه رشد ۱۵۱ درصدی داشته و با توجه به محدودیت‌هایی که در این حوزه وجود داشته است، بایستی این رکورد را به دست بیاوریم.

رسولی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی در اقتصاد کشور و پویا شدن آن بسیار تاثیرگذار است گفت: هم اکنون شرکت‌های حمل و نقل مسافری با مشکلات بسیار جدی روبه‌رو شده‌اند و امیدواریم با ارائه تسهیلات بتوانیم بخشی از مشکلات شرکت‌های حمل و نقلی در حوزه مسافری را جبران کنیم.

در حوزه مسافری تمامی شرکت‌های حمل و نقل ریلی با استرداد بلیت توانستند بخشی از وظایف خود را انجام دهند و در این زمینه بخش کوچکی از استرداد بلیط‌ها باقی مانده است.

رسولی از رسیدن به خودکفایی در چرخه موتور قطار‌ها هم خبر داد و گفت: در گذشته برای چرخه این موتور‌ها صددرصد به کشور‌های خارجی وابسته بودیم، اما با توجه به آن که در اردیبهشت ماه سال گذشته یکی از تولیدکنندگان غیردولتی این چرخه را به ما نشان داد با حمایت از این تولیدکننده هم اکنون این چرخ استفاده از توانمندی‌های داخلی به مرحله تولید رسیده است و بخش عمده‌ای از نیاز‌های حوزه حمل و نقل ریلی را برطرف کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.