سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف ۴۲۴ هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی در سال ۹۸

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان شمالی گفت: در سال ۹۸ در حوزه اراضی ملی خراسان شمالی بیش از ۴۲۴ هکتار از اراضی ملی از متصرفان بازپس‌گیری و رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن وحید مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه پارسال ۴۲۷ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی با مساحتی بالغ بر ۸۵۶ هکتار مساحت تشکیل شده و متصرفان به پرداخت جریمه نقدی و حبس محکوم شده اند ،افزود:از این میزان ۲۴۲ فقره پرونده به مساحت بالغ بر ۴۲۴ هکتار از متصرفان اراضی ملی باز پس گیری و به بیت المال بازگردانده شده است.

 وحید با تأکید لزوم مشارکت مردم در حفاظت از عرصه‌های ملی عنوان کرد: با توجه به گستردگی عرصه‌های ملی در استان که بالغ بر ۳۴۲ هزار هکتار است، آنچه که برای حافظان منابع طبیعی مهم است؛ مشارکت مردم در صیانت و حفاظت از عرصه‌های ملی است.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان شمالی  افزود: پل ارتباطی مردم برای اطلاع تخلف‌های سودجویان اراضی ملی شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع است که هم‌استانی‌ها می‌توانند هرگونه گزارش تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی را با این تلفن در میان بگذارند.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.