سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی خرید ۱۱ هزار تن کلزا در استان کرمانشاه

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه از پیش‌بینی خرید ۱۱ هزار تن کلزا در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ایرج صفایی مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۲ جلسه به منظور خرید تضمینی کلزا برگزار شده و ۱۸ کمیسیون در سطح شهرستان‌های مختلف که در آن‌ها کلزا کشت شده، تعیین شده است.

او گفت : همه کمیسیون‌ها آماده انجام خرید هستند، باسکول‌ها نیز استاندارد سازی شده و بلافاصله پس از برداشت خرید انجام خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه افزود: بنا به اعلام سازمان جهاد کشاورزی میزان پیش‌بینی خرید کلزا در سطح استان به ۱۱ هزار تن خواهد رسید.

صفایی گفت: همچنین ۳۰ درصد خرید تضمینی گندم توسط این شرکت و مابقی توسط غله و خدمات بازرگانی خریداری خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر کمیسیون‌های خرید تضمینی گندم نیز آماده هستند، اما زمان و نرخ خرید و روند ساز و کار باید از سوی ستاد برداشت استان اعلام شود که تاکنون جلسه آن تشکیل نشده است.

او با بیان اینکه به طور معمول خرداد ماه برداشت کلزا و گندم در مناطق گرمسیری آغاز می‌شود، گفت: در بحث برداشت چغندر پاییزه نیز با توجه به اینکه ۵۰۰ هکتار چغندر پاییزه در مناطق گرمسیری استان شامل قصرشیرین و سرپل ذهاب کشت شده بود و بنا به تصمیم کمیته برداشت از بیست و پنجم اردیبهشت ماه برداشت چغندر پاییزه نیز آغاز خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار ۶۰ تا ۷۰ تن برداشت و به ۲ کارخانه در اسلام آباد غرب و بیستون تحویل داده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در زمینه کشت چغندر پاییزه از استان‌های پیش رو در کشور است، افزود: در سه استان فارس، ایلام و کرمانشاه ۸۰۰ هکتار چغندر پاییزه کشت شده که ۵۰۰ هکتار آن تنها به استان کرمانشاه اختصاص دارد .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.