سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت مجدد بازارچه دائمی صنایع دستی شهرکرد

بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهرکرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، بازگشایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد رئیسی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: بازارچه دائمی صنایع دستی شهرکرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال تعطیل شده بود، بازگشایی شد.

او افزود: این بازارچه هم اکنون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی و آماده ارائه خدمات به مردم است.

رئیسی اضافه کرد: بازارچه دائمی صنایع دستی مرکز چهارمحال و بختیاری دارای ۲۸ غرفه شامل انواع رشته‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شامل سرمه دوزی، قلم زنی، نمد، احجام فلزی، بافته‌های داری، میناکاری، مینا روی سفال، قلم‌کاری، معرق، منبت، سنگ‌های تزئینی، سفال‌گری، تعمیر و مرمت فرش، چرم‌دوزی و لباس‌های محلی است.

او ادامه داد: بلاتکلیفی و سردرگمی به خاطر از دست دادن زمان تولید، ترس از گرانی دوباره مواد اولیه مصرفی و از دست دادن بازار‌های فروش مهمترین دغدغه‌های فعالان صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری است.

رئیسی گفت: تعطیلی کارگاه‌های تولیدی، بلوکه شدن سرمایه مجری، توقف چرخه اقتصادی کارگاه‌ها و مشکلات در عرضه و فروش محصولات تولیدی و همچنین بیکاری کارفرمایان و نیروی انسانی زیرمجموعه آنان از مشکلات حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به علت شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود.

او با اشاره به بررسی کارگاه‌های صنایع‌دستی آسیب‌دیده و نحوه حمایت از آنان برای اقدامات بعدی افزود: پیشنهاد شده برای حمایت از فعالان عرصه تولید و فروش نسبت به اختصاص کمک‌های فنی و اعتباری یا پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی اقدام شود.

رئیسی اضافه کرد: امید است در دوران پساکرونا دولت با همکاری دستگاه‌های حمایتی با شیوه‌های مختلف نسبت به جبران بخشی از خسارت‌های هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی اقدام کند.

او ادامه داد: در این راستا برآورد پیشنهادی خسارت‌های وارد شده به صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام شده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.