سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

سردار شکارچی: هفته‌ای ۱۰ هزار کیت تشخیص کرونا تولید می‌شود/ تشکیل ۲۰۲۰ نقاهتگاه در سراسر کشور

"بسیج نیرو‌های مسلح در مقابله با کرونا" در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور سخنگوی نیرو‌های مسلح بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی نیرو‌های مسلح امشب ۹ اردیبهشت ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی موضوع بسیج نیرو‌های مسلح در مقابله با کرونا پرداخت.

سخنگوی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه از ۵۸ بیمارستان ثابت نیرو‌های مسلح ۵۴ بیمارستان بیماران کرونایی را پذیرش کردند گفت: میانگین بهبودیافتگان در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح بیشتر از میانگین سطح کشوری است.

او با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح همزمان با ورود ویروس کرونا به کشور قرارگاه امام رضا را تشکیل دادند گفت:این قرارگاه کاملا هماهنگ با وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا است لذا بنا به نیاز ستاد ملی مقابله با کرونا قرارگاه پاسخگوی نیاز‌ها است.

سردار شکارچی با بیان اینکه در ۲۲ اسفند ماه بنا به فرمان مقام معظم رهبری فرمان تشکیل قرارگاه مقابله با ویروس کرونا ابلاغ شد افزود:کمیته‌های تخصصی با حضور ارتش، سپاه وزارت دفاع و نیرو‌های انتظامی تشکیل شد لذا این قرارگاه با تمام توان و تجهیزات وارد صحنه شد به طوری که همانند دوران دفاع مقدس وارد صحنه شدیم.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه حدود ۴۲۰۰ تخت بیمارستانی برای این امر آماده شد گفت: این کار اقدامی بی سابقه و منحصر به فرد است همچنین ۱۳ بیمارستان سیار تخصصی و فوق تخصصی در نقاط مختلف کشور راه اندازی شد و عملاً بیمارستان‌های سیار خیلی ضرورت پیدا نکردند، اما نیاز بود تا آمادگی خودمان را نشان دهیم.

سردار شکارچی با بیان اینکه ۲۰۲۰ نقاهتگاه در سراسر کشور تشکیل شد ادامه داد: دراین نقاهتگاه‌ها ۲۱۷۰۰ تخت راه اندازی شد به طوری که بخش کمی از آن‌ها مورد استفاده قرار گرفت و بیشتر آن‌ها همچنان خالی است، اما تمرینی بود که باید صورت می‌گرفت، در ابتدای تشکیل قرارگاه امام رضا ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی را آماده کردیم.

او با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به کار گرفته شده است خاطرنشان کرد: سی و یک هزار و ۸۵۰ کادر پزشکی پرستاری و پیرا پزشکی را به کار گرفتیم لذا احساس کردیم که باید سربازان پزشک و پرستار را پیش از موعد سربازی فراخوان دهیم به طوری که ۶ هزار نفر سرباز پزشکی، پیراپزشکی و پرستاران را به کار گرفتیم.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه ویروس کرونا کوچکترین خدشه‌ای را به نیرو‌های مسلح وارد نکرده بلکه آمادگی را بیشتر کرده است تصریح کرد: در حوزه نیرو‌های سرباز تلفاتی نداشتیم، ۵۴ نفر از سربازان به ویروس مبتلا شده بودند که همه بهبود یافتند.

سردار شکارچی تصریح کرد: نیرو‌های مسلح در کنار خدمات به دنبال این بودند که همه تجهیزات مورد نیاز را تولید کنند و کار تحقیقات آزمایشگاهی را انجام دهند و همچنین نیاز‌های درونی خود را تامین سازند و به دنبال برطرف کردن نیاز‌های دیگر کشور باشند لذا در کمترین زمان ممکن کار تحقیقات و تولید کیت تشخیص انجام شد و به تایید رسید به طوری که هفته‌ای ۱۰ هزار کیت تشخیص تولید می‌شود، کیت تشخیص کرونا را در کمتر از ده روز تحقیق و تولید کردیم.

سخنگوی نیرو‌های مسلح افزود: تعداد کمی از بازنشستگان فوت کردند، تنها ۴ نفر از کادر درمان نیرو‌های مسلح در مواجهه و درمان بیماری کرونا شهيد شدند. 

تشکیل ۴ هزار و ۷۲۰ کارگاه تولیدی برای تولید اقلام ضد عفونی کننده در نیرو‌های مسلح

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ۳۷ هزار کیلومتر مربع عملیات ضدعفونی و گندزدایی توسط نیرو‌های مسلح انجام شده است که این امر در نوع خود بی نظیر است ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج به میدان آمدند و این کار عظیم را انجام دادند، یکی از عواملی که موجب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور شد همین عمل ضد عفونی کردن مکان‌های عمومی بود که بخشی از آن توسط نیرو‌های نظامی صورت گرفت.

او با اشاره به مسائلی که در رسانه‌های بیگانه در خصوص اقدامات ضدعفونی‌کننده نیرو‌های مسلح مطرح می‌شود خاطرنشان کرد: آن‌ها به دنبال این بودند که آسیب دیدن برخی عابر بانک‌ها را به عنوان یک نقطه سیاه و نقطه ضعف نشان بدهند، اما این‌ها هیچ گونه نقطه ضعفی نیست و طبیعی است که این اتفاقات رخ بدهد.

سردار شکارچی افزود: ۴ هزار و ۷۲۰ کارگاه تولیدی برای تولید اقلام ضد عفونی کننده در نیرو‌های مسلح تشکیل شده است و روزانه ۵۰ هزار ماسک n ۹۵ توسط سپاه تولید می‌شود و همین طور روزانه ۲۰ هزار ماسک نانو توسط وزارت دفاع و ۴۴ میلیون ماسک، ۲۰۰ دستگاه کمک تنفسی، ۲۲ هزار لباس محافظ تولید شده است.

او عنوان کرد: نیروی انتظامی، بسیج و سپاه تاکنون اقدامات فراوانی را در مقابله با احتکار مواد بهداشتی انجام داده اند و پلیس فتا نیز اقدامات بسیار خوبی برای مقابله با شایعه پراکنان انجام داده است به طوری که ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از افرادی که در فضای مجازی شایعه پراکنی کردند توسط نیروی انتظامی و بسیج دستگیر شدند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه دشمنان ما همواره به دنبال دشمنی هستند و عواملی نیز دارند که خواسته‌های آن‌ها را در کشور دنبال می‌کنند گفت: خوشبختانه ما نسبت به کشور‌هایی که مدعی پیشرفته بودن هستند، عملکرد بسیار خوبی در مقابله با کرونا داشتیم و شما می‌بینید که آمریکا به چه فجایعی گرفتار شده است، به همین خاطر نمی‌توانند موفقیت‌های جمهوری اسلامی را ببینند، زیرا این عملکرد نشان از موفقیت جمهوری اسلامی ایران دارد.

او با بیان اینکه ملت ما نباید به فضاسازی‌ها و جنگ روانی دشمنان توجه کنند گفت: سردمداران این شایعه سازی‌ها را شناسایی و دستگیر می‌کنیم که بسیاری از آن‌ها نیز تاکنون دستگیر شده اند.

سردار شکارچی با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح ایران برخلاف نیرو‌های مسلح سایر کشور‌ها در کنار مردم قرار دارند اظهار داشت: نیرو‌های مسلح تا به امروز در خط مقدم مقابله با کارکنان قرار گرفتند و کار مقابله با کرونا را در خط مقدم انجام دادند، سیجیان و طلاب بسیجی کار‌های زمین مانده مانند: دفن افراد فوت شده توسط بیماری کرونا را برعهده گرفتند و کار‌های بسیار بزرگی را انجام دادند. این در حالی است که در سایر کشور‌ها می‌بینیم به این شکل نیست و کشته شدگان خود را در گروه‌های دست جمعی به خاک می‌سپارند، اما مجموعه ایران از جمله نیرو‌های مسلح احترام بسیاری را برای کشته‌شدگان کرونا و خانواده‌های آن‌ها قائل هستند و با احترام بسیار بالا با آن‌ها برخورد می‌کنند.

او افزود: در آمریکا ارتش آمریکا اصلاً وارد این مسئله نشد و یگان‌های تخصصی آن‌ها از رده خارج شدند، اما نیرو‌های مسلح ایران در کنار حفظ سلامتی و آمادگی خود برای انجام مأموریت اصلی خودشان دفاع از کشور و تهدیدات به کمک مردم آمدند و خوشبختانه آسیب چندانی هم ندیدند و توانستند آمادگی خود را حفظ کنند.

آمریکا کوچک‌ترین  تعرضی به  آب‌های سرزمینی ایران داشته باشد، سیلی بسیار محکمی خواهد خورد

سردار شکارچی با اشاره به تهدیدات ترامپ گفت: سوال ما از آن‌ها این است که شما در خلیج فارس چه می‌خواهید، این آب متعلق به کشور‌های حاشیه آن است، زیرا آب‌های سرزمینی آن‌ها است، همه کشور‌های منطقه از این آب‌ها سهم دارند و خود این کشور‌ها توانمندی برقراری امنیت را دارند، آن‌ها در در منطقه ما حضور پیدا کردند و قوانین بین‌المللی را نیز رعایت نمی‌کنند، آن‌ها آلودگی دریایی تولید می‌کنند و به ماهیگیران نیز آسیب می‌رسانند و آب‌های سرزمینی کشور دیگر را رعایت نمی‌کنند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: او اگر واقعیت را می‌گوید که من دستور دادم که با نیرو‌های ایرانی برخورد شود، آن‌ها بدانند اگر کوچک‌ترین اقدام و تعرضی به منافع جمهوری اسلامی و آب‌های سرزمینی ایران داشته باشند، سیلی بسیار محکمی از ایران خواهند خورد که حتی از سیلی عین الاسد نیز محکم‌تر است.

او ادامه داد: ترامپ با مدیریت‌ خود، آسیب‌های فراوانی را به مردم آمریکا زده است و به همین دلیل برای فرار از مشکلات داخلی خود گاهی اوقات مطالب این‌چنینی را مطرح می‌کند، آمریکایی‌ها قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارند و مشکل سازی می‌کنند و از سوی دیگر با هجمه سازی می‌خواهند اعلام کنند حق با آنهاست.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با اشاره اینکه نیرو‌های مسلح در مقابله با کرونا توانست خدمات خوبی را به مردم ارائه کند تا تجهیزات خود را به صورت یک رزمایش واقعی حس و آن‌ها را به روز کنیم و بر آمادگی خود بیافزاییم افزود: در این شرایط خود را در یک میدان رزمایش واقعی حفظ کردیم و توانستیم در مدت یک هفته کارگاه‌های تولیدی خود را تغییر و به تولید تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا اقدام کنیم، نیرو‌های مسلح ما یک نیرو‌های مسلح ویژه هستند و در تمام صحنه‌ها می‌توانند خودنمایی کنند و به پیروزی‌ها بیفزایند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.