سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حق شناس در گفتگو باباشگاه خبرنگاران مطرح کرد.

تدوین ۱۷۶ پروتکل بهداشت حرفه‌ای برای مبارزه با کرونا در محیط کار

عضو انجمن متخصصان بهداشت حرفه‌ای ایران گفت: ۱۷۶ پروتکل بهداشت حرفه‌ای برای مبارزه با کرونا در محیط کار تدوین شده است.

مهین حق شناس عضو انجمن متخصصان بهداشت حرفه‌ای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نیروهای  بهداشت حرفه ای در واقع به دنبال ایجاد محیطی بی خطر و سالم برای کارگران و سایر نیروهای کار در کارگاه ها و صنایع کشور هستند. شعار  امسال فراگیری جهانی مبارزه با  بیماری کرونا در محیط کار است که این موضوع منجر به نجات جان انسان‌ها می شود.

او تاکید کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا کارگاه ها و صنایع بسته شده  بود و شیوع این بیماری  معیشت کارگران را  دچار مشکل کرده است. البته به تازگی بر اساس سیاست های ابلاغی دولت با رعایت پروتکل‌های خاص صنایع و کارگاه ها  بازگشایی شده‌اند.

حق شناس ادامه داد: نیروهای بهداشت حرفه ای برای ایجاد محیطی سالم و ایمن در کارگاه ها تلاش زیادی کردند تا کارگران و سایر نیروها در یک محیط امن و سالم  مشغول به فعالیت شوند.  متخصصان بهداشت حرفه ای خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا در محیط کار هستند و اصول بهداشتی توسط نیروهای بهداشت حرفه‌ای در کارگاه‌ها  و دیگر صنایع کنترل می شود.

او افزود: امروزه دانشگاه های مادر اقدام به تربیت نیروهای بهداشت حرفه‌ای می کنند و آموزش های لازم به طور دوره ای به نیروهای بهداشت حرفه ای  تحت عنوان آموزش های ضمن خدمت داده می شود.


بیشتر بخوانید: درباره بهداشت حرفه‌ای چه می‌دانید؟


او گفت: در حال حاضر ۱۷۶ پروتکل بهداشت حرفه ای تحت عنوان پروتکل‌های مبارزه با بیماری کرونا نوشته شده و همکاران من براساس این پروتکل‌ها اقدامات لازم درخصوص مبارزه  با کرونا در محیط کارگاه‌ها و صنایع  انجام می دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.