سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز توزیع سه هزار عدد ماسک فیلتردار از امروز

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک میان داروخانه‌های شبانه‌روزی توزیع می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شیرزادیان مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به توزیع روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک میان داروخانه‌های شبانه‌روزی  در استان گفت: در حوزه تولید ماسک n ۹۵ در گذشته ۲ تولیدکننده در سطح استان داشتیم که ظرف هفته آینده شمار این شرکت‌ها به چهار شرکت با ظرفیت تولید ۵۰۰۰ عدد در روز می رسد.

او  افزود: همچنین در حوزه ماسک سه لایه یک واحد تولیدی با همکاری شهرداری از روز گذشته ۲۰ هزار عدد ماسک در روز تولید می‌کند که با لحاظ ظرفیت یک شرکت تولیدی دیگر مجموع ظرفیت تولیدی آن‌ها به ۴۰ هزار عدد در روز می‌رسد.

به گفته مقام مسئول همچنین در روز‌های پایان هفته سی تی اسکن شهرستان صحنه به بهره‌برداری می‌رسد که در این ایام با توجه به شیوع کرونا خدمات آن تنها معطوف به بیماران کرونایی خواهد بود و  اعتبار خرید سی تی اسکن با ارز آزاد ۴ میلیارد تومان و ارز دولتی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

او افزود: همچنین بی خطرسازی زباله‌های کرونایی هم موضوع مهمی است که در این راستا قرارداد خرید ۶ دستگاه بی خطرسازی پسماند به ارزش ۴ میلیارد تومان منعقد شده که سه دستگاه هفته آینده به استان وارد خواهد شد و دغدغه سازمان محیط زیست و تشکل‌های مردم نهاد تا حدودی مرتفع خواهد شد.

شیرزادیان گفت: از امروز توزیع سه هزار عدد ماسک n ۹۵ آغاز خواهد شد که این ماسک‌ها مصرف ۲۴ ساعت دارد و اگر به مدت یک ساعت در دمای ۷۰ درجه بر روی وسایل گرمایشی قرار بگیرند تا ۳ روز نیز قابل استفاده است.
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.