سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل درباره تلفات غیر نظامیان افغانستان

طالبان از گزارش سازمان ملل درباره تلفات غیر نظامیان افغانستان در ۳ ماه اول سال جاری میلادی انتقاد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان از گزارش سازمان ملل درباره تلفات غیر نظامیان افغانستان در ۳ ماه اول سال جاری میلادی انتقاد کرد.

طالبان اعلام کرد: در این گزارش باز هم تلاش شده است که تلفات غیر نظامیان ناشی از حملات نیروهای آمریکایی و نیروهای کابل، پنهان شود.

طالبان ضمن رد گزارش نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در مورد تلفات غیر نظامیان گفته است: در تشکیلات طالبان کمیسیون خاص برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان وجود دارد.

این گروه افزوده است: اگر در صفوف طالبان کسی باعث تلفات غیر نظامیان گردد، با او برخورد جدی صورت می گیرد و عاملین رویداد به محکمه سپرده می شوند.

طالبان ادعا  دارند که بیشتر تلفات غیر نظامیان بر اثر بمباران های بی هدف و حملات راکتی دولتی صورت می گیرد اما مقامات دولتی کابل ادعای طالبان را رد نمودند.

گفتنی است که نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در گزارش جدید خود اعلام کرد که طی ۳ ماه اول سال جاری میلادی، ۵۰۰ غیرنظامی در افغانستان به دلیل ادامه جنگ در این کشور کشته شدند.

در گزارش یوناما آمده است: طی ۳ ماه اول سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲۹۳ مورد تلفات غیرنظامیان ثبت شده است که ۵۳۳ نفر کشته و ۷۶۰ نفر طی این مدت زخمی شدند.

در گزارش یوناما ۵۵ درصد تلفات غیر نظامیان به مخالفان دولت از جمله گروه‌های طالبان و داعش و ۳۲ درصد آن به نیروهای طرفدار دولت شامل نظامیان خارجی و نیروهای امنیتی نسبت داده شده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.