محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور ، در گفتوگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با آمدن کرونا با حجم عظیمی از خسارتها مواجه شدیم، اما دیگر فکر کردن به آن و یا صحبت در مورد آن فایدهای ندارد. به همین منظور برای جبران خسارتهای گردشگری، یکی از راهکارها از دست ندادن فرصتهای بعدی است.
مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور در ادامه گفت: بلافاصله بعد از کرونا و شاید بعد از ماه مبارک رمضان میلیونها نفر از مردم کشورمان به سفر خواهند رفت، اما با خودروی شخصی و این یعنی از دست رفتن میلیاردها تومان گردش مالی از کف موسسات و تاسیسات گردشگری.
او افزود: بنابراین فعالان گردشگری باید بررسی کنند که چرا مردم سفر با خودروی شخصی و اقامت در مراکز غیر رسمی، ویلاها، آپارتمانها را بر سفر با تور ترجیح می دهند. قطعاً یکی از دلایل قیمت و ارزانتر تمام شدن سفر با خودروی شخصی است و دلیل دیگر راحتی مردم در زمانبندی سفر خود با خودروی شخصی و امکان برنامه ریزی برای بازدید از نقاط مختلف.
لاریجانی بیان کرد: بنابراین فعالان گردشگری میبایستی با بهره گیری از مشارکت همه عوامل زنجیره خدمات در یک تور نسبت به کاهش قیمت و ارتقای خدمات و ایجاد خلاقیت و تنوع در تور اقدام کنند و از این طریق مردم را متقاعد سازند که اگر با تور سفر کنند، هم برایشان به صرفهتر است و هم تجربه لذت بخشی را به دست خواهند آورد.
مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور عنوان کرد: اگر بخشی از گردش مالی سفرهای انفرادی با خودروی شخصی به پیکره فعالان صنعت گردشگری تزریق شود، مقدار قابل توجهی از خسارات ناشی از کرونا جبران خواهد شد.
او گفت: در ابعاد بین المللی و در موضوع گردشگران خارجی هم وضع به همین ترتیب است. بسیاری از گردشگران کشورهای همسایه برای زیارت و درمان به صورت انفرادی به ایران سفر می کنند و دفاتر خدمات مسافرتی، هتلها و راهنمایان گردشگری از گردش مالی این اتفاق بی بهره اند.
انتهای پیام/