سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تزریق سفر‌های انفرادی بر پیکره‌ صنعت گردشگری راهی برای جبران خسارت‌ کرونا

مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور گفت: باید با دقت بیشتری از فرصت‌ سفر مردم بعد از کرونا بهره ببریم.

محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور ، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با آمدن کرونا با حجم عظیمی از خسارت‌ها مواجه شدیم، اما دیگر فکر کردن به آن و یا صحبت در مورد آن فایده‌ای ندارد. به همین منظور برای جبران خسارت‌های گردشگری، یکی از راهکار‌ها از دست ندادن فرصت‌های بعدی است.

مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور در ادامه گفت: بلافاصله بعد از کرونا و شاید بعد از ماه مبارک رمضان میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان به سفر خواهند رفت، اما با خودروی شخصی و این یعنی از دست رفتن میلیارد‌ها تومان گردش مالی از کف موسسات و تاسیسات گردشگری.

او افزود: بنابراین فعالان گردشگری باید بررسی کنند که چرا مردم سفر با خودروی شخصی و اقامت در مراکز غیر رسمی، ویلاها، آپارتمان‌ها را بر سفر با تور ترجیح می دهند. قطعاً یکی از دلایل قیمت و ارزان‌تر تمام شدن سفر با خودروی شخصی است و دلیل دیگر راحتی مردم در زمانبندی سفر خود با خودروی شخصی و امکان برنامه ریزی برای بازدید از نقاط مختلف.

لاریجانی بیان کرد: بنابراین فعالان گردشگری می‌بایستی با بهره گیری از مشارکت همه عوامل زنجیره خدمات در یک تور نسبت به کاهش قیمت و ارتقای خدمات و ایجاد خلاقیت و تنوع در تور اقدام کنند و از این طریق مردم را متقاعد سازند که اگر با تور سفر کنند، هم برایشان به صرفه‌تر است و هم تجربه لذت بخشی را به دست خواهند آورد.

مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور عنوان کرد: اگر بخشی از گردش مالی سفر‌های انفرادی با خودروی شخصی به پیکره فعالان صنعت گردشگری تزریق شود، مقدار قابل توجهی از خسارات ناشی از کرونا جبران خواهد شد.

او گفت: در ابعاد بین المللی و در موضوع گردشگران خارجی هم وضع به همین ترتیب است. بسیاری از گردشگران کشور‌های همسایه برای زیارت و درمان به صورت انفرادی به ایران سفر می کنند و دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها و راهنمایان گردشگری از گردش مالی این اتفاق بی بهره اند.
انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.