محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ما از سال گذشته برای گردشگری امسال، برنامه ریزیهایی داشتیم که متاسفانه با شیوع کرونا به تاخیر افتاد به همین منظور سعی داریم تا آنها را برای دوران پسا کرونا اجرایی کنیم. طی بررسیهای انجام شده هفت مورد مهم را در اولویت قرار داده ایم تا سبب تحریک تقاضا شود.
مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور ادامه داد:اجرای ۳۱ تور آشناسازی خبرنگاران، عکاسان، بلاگرها و توراپراتورها به ۳۱ استان کشور با همکاری ادارات کل استانی،برگزاری ۳۱ هفته فرهنگی گردشگری استانها در استان مجاور یا هدف با همکاری ادارات کل استانی،اجرای فاز دوم طرح معرفی سیستان و بلوچستان و اجرای طرح معرفی خراسان جنوبی،انتشار ویدئو و عکس از جاذبههای گردشگری ایران به ۸ زبان در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی حداقل ۱۵ کشور بازار هدف،برگزاری ۱۲ تور آشناسازی خارجی خبرنگاران، مستندسازان و سایر رسانهها از ۱۲ کشور هدف، برگزاری ۱۲ نشست B۲B با تور اپراتورهای ۱۲ کشور هدف، برگزاری چهار هفته فرهنگی گردشگری ایران در کشورهای آلمان ترکیه، هندوستان و آذربایجان از جمله برنامه های ما در دوران پسا کرونا است.
او ادامه داد:کشورهای هدف برای اجرای طرحها شامل چین، عراق، آذربایجان، ترکیه، عمان، افغانستان، پاکستان، هندوستان، روسیه، ارمنستان، آلمان و فرانسه هستند.
لاریجانی گفت: اقدامات در نظر گرفته شده بین المللی با همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و جامعه تخصصی تورگردانان ایران انجام خواهد شد.
انتهای پیام/