سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتمان سازی مهمترین بخش حوزه فرهنگ

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اگر گفتمان سازی در بخش فرهنگ انجام نشود با شکست روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کشور ما متاسفانه حوزه فرهنگ و حوزه تبلیغ را یکی کرده اند.

او با اشاره به اینکه فرهنگ چیست و تبلیغ چیست؟ افزود: کار فرهنگی تغییر نگرش است هر کاری که نگاه‌ها را تغییر دهد فرهنگی است.

او با بیان اینکه کاری که امام انجام دادند تغییر نگرش بود تصریح کرد: امام نگاه‌ها را عوض کرد و امروز دشمن کار امام را در مقابل امام انجام می‌دهد امام آرام آرام نگاه‌ها را عوض کرد.

او عنوان کرد: فرهنگ حوزه حاکمیتی است و نگاه‌ها باید حاکمیتی باشد فرهنگ از هنر جدا نیست فرهنگ عام است و هنر در بطن فرهنگ و بخشی از آن است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه ما می‌گوییم سبک ایرانی اسلامی این فرهنگ است نگاه به فرهنگ اگر نگاه حاکمیتی باشد هیچگاه دستخوش حوادث قرار نمی‌گیرد افزود: فرهنگ را از تبلیغ جدا کنیم در بحث زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ سازی و گفتمان سازی نشد.

او گفت: اما وقتی از فرهنگ می‌گوییم یک بخش آن فرهنگ سازی است، اما بخش عمده آن گفتمان سازی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: اگر گفتمان سازی در بخش فرهنگ انجام نشود با شکست روبرو خواهد شد.

او با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم چیست چه کسی باید مراقبت کند افزود: شهید حاج قاسم نباید به خاطر‌ها تبدیل شود مکتب یعنی چه؟ مکتب حاج قاسم همزمان با گام دوم انقلاب اسلامی است.

او عنوان کرد: شخصیت شهید سلیمانی شخصیت فرهنگی است شهید حاج قاسم اگر نگاه مردم عراق، سوریه، یمن، لبنان و غزه را به اسلام ناب انقلاب اسلامی عوض نمی‌کرد مگر امکان حذف این غده سرطانی وجود داشت؟ شخصیت حاج قاسم نگاه جهان اسلام را عوض کرد.

سردار معروفی بیان کرد: قطعاً ما در استان کرمان یادواره‌ها از نظر توسعه و کیفیت را باید شکل و شمایل جدید بدهیم.

او افزود: در بحث ترویج فرهنگ شهادت باید ورود کنیم حتی کسانی که متولی هستند را باید هول دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه پاداش جهاد، شهادت است ما باید کانونی برای مکتب حاج قاسم ایجاد کنیم که همان راهیان نور است تصریح کرد:فرهنگ سازی و گفتمان سازی انجام دهیم و پس از آن مکتب را به صورت کتاب محتوای خاص در قالب شعر، روایتگری و در قالب موزه انجام دهیم و آمادگی داریم.

او با بیان اینکه دشمن دنبال تغییر نگاه است افزود: هدف دشمن دنبال تصرف به زمین نیست و می‌داند که نمی‌تواند، چون قدرت ندارد پس دنبال تصرف ذهن ملت ایران است و دشمن دنبال مسلط شدن به شجاعت ماست.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.