سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی مساجد از نیمه ماه مبارک رمضان

استاندار گیلان از بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی شهرستان‌های با وضعیت سفید از نیمه ماه رمضان خبر داد.

ارسلان زارع، استاندار گیلان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، گفت: گیلان به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی از جمله استان‌های موفق در بحث مقابله با کرونا به حساب می‌آید، اما توصیه‌های خودمراقبتی و دیگر مراقبتی همچنان باید توسط مردم رعایت شود.

او افزود: بنا در گزارش وزارت بهداشت برخی از شهرستان‌ها به لحاظ آمار فوتی و تعداد مبتلایان در دو هفته اخیر با وضعیت سفید معرفی شدند که به احتمال از نیمه ماه مبارک رمضان اماکن مذهبی در این شهرستان‌ها با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود.

استاندار گیلان گفت: براساس گزارشی که تاکنون از دانشگاه علوم پزشکی استان دریافت کرده ایم؛ یک سوم از شهرستان‌های گیلان وضعیت سفید دارند.

زارع افزود: تعدادی از شهرستان‌های گیلان وضعیت زرد و همچنین مناطقی هم وضعیت قرمز دارند؛ یعنی همچنان تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ازای هر روز از شش تا هفت نفر بیشتر است.

او گفت: پس از مشخص شدن وضعیت هر شهر که توسط دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود، امکان بازگشایی اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد برای برگزاری نماز جماعت و جمعه که در آن‌ها وجود دارد، متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/اص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.