سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر حفظ حدود الهی در ماه مبارک رمضان

ستاد امر به معروف و نهی از منکر،فرماندهی انتظامی و دادستانی مرکز استان مازندران در بیانیه مشترکی بر حفظ حدود الهی در ماه مبارک رمضان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا و بهار دل ها، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، فرماندهی انتظامی و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با صدور بیانیه‌ای مشترک بر رعایت حفظ حریم و حدود الهی در این ماه تاکید کردند.

متن این بیانیه به شریح زیر است.

" یا ای‌ها الذین امنو کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون "

باید امر به معروف و نهی از منکر کنید، وگرنه اشرار بر شما حکومت می‌کنند، آنگاه خوبان شما دعا می‌کنند، ولی دعایشان مستجاب نمی‌شود. "امام کاظم (ع) "

چه با شکوه است ضیافت و مهمانی بزرگ الهی، چه سعادتمندید شما روزه داران که به ضیافت دلپذیر خداوند سبحان و در محضر طیب و طاهر ملائک دعوت شده اید.

این فرصت بسیار مغتنمی است تا همسفران و همراهان با خضوع وخشوع کامل برای کسب توشه آخرت و پالایش عیوب درونی و دستیابی به رفتار صحیح ایمانی از سفره الهی بکوشند و حضور با معرفت در این ضیافت الهی را سرمایه خوشبختی دنیا و عاقبت خود سازند.

به همین منظور و در راستای حفظ ارزش‌های دینی و شئونات اجتماعی، نکات شرعی و قانونی زیر یادآور می‌شود:

*به منظور رعایت حال مسافران و افرادی که بنا به دلایل مختلف قادر به روزه گرفتن نمی‌باشند، متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی و پایانه‌ها می‌توانند با اخذ مجوز از پلیس نظارت بر اماکن عمومی، با رعایت شئونات اسلامی و استتار مکان به گونه‌ای که در ملا عام تظاهر به روزه خواری صورت نگیرد بطور محدود فعالیت کنند.

*متصدیان مراکز پذیرایی داخل شهر‌ها از عرضه مواد غذایی به مشتریان جهت استفاده در محل کسب (در روز‌های ماه مبارک رمضان) امتناع نمایند.

*افرادی که بنا به هر دلیلی از جمله بیماری، مسافر بودن و ... قادر به روزه گرفتن نیستند، با رعایت شئونات ماه مبارک رمضان از تظاهر به روزه خواری و خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملا عام خودداری کنند.

* کلیه رانندگان و سرنشینان ناوگان حمل و نقل عمومی و خودرو‌های شخصی موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هرگونه تظاهر به روزه خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی اجتناب کنند.

*رعایت شئونات و حجاب اسلامی به همه اقشار جامعه توصیه می‌شود.

در صورت عدم رعایت هر یک از موارد فوق مطابق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی که مقرر می‌دارد: هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه و یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌گردد، برخورد قانونی مناسب صورت خواهد گرفت.

دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان مازندران خود را موظف به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در چارچوب وظایف قانونی خود اقدام به تذکر زبانی و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، دانسته و در صورت مقاومت و ایستادگی از طریق ساختارشکنان خصوصا بحث روزه خواری برخورد قضائی و انتظامی صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام / ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه سری به بازار ها بزنید روز ه خواری از قبل که علنی بود الان به بهانه کرونا بدتر