سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد گوترش از اقدام یکجانبه رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری

دبیر کل سازمان ملل از اقدام یکجانبه رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری همزمان با شیوع ویروس کووید-۱۹ انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری عرب نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از اقدام یکجانبه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری در بحبوحه همه گیری ویروس کووید-۱۹ انتقاد کرد.

خبرگزاری اردن گزارش داد گوترش در پاسخ به نامه احمد ابولغیط، دبیر کل اتحادیه عرب در خصوص اقدام یکجانبه تل آویو برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های تحت اشغال خود، گفت: "اقدامات یک جانبه اسرائیل" مذاکرات بین دو طرف را به خطر می‌اندازد و همچنین تلاش‌های دیگر برای دستیابی به توافق صلح را از بین می‌برد.

پیشتر دبیر کل اتحادیه عرب در نامه‌ای به گوترش درباره سوء استفاده رژیم صهیونیستی از شرایط بوجود آمده ناشی از شیوع کرونا، برای الحاق سرزمین‌های متعلق به فلسطین هشدار داد. ابولغیط از دبیر کل سازمان ملل خواست تا اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ثبات و امنیت منطقه‌ای را جدی بگیرد.

اخیرا مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با نشان دادن چراغ سبز به تل آویو گفت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اقدامی است که اسرائیل باید درباره آن تصمیم‌گیری کند و واشنگتن دیدگاه‌های خود را در اختیار تل‌آویو قرار خواهد داد.

پیش‌تر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سپتامبر ۲۰۱۹ از طرح ویژه خود برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی سخن گفته بود و در ماه دسامبر تأکید کرد که قصد دارد تأیید حاکمیت رژیم صهیونیستی بر غور اردن را به دست آورد.

شورای امنیت سازمان ملل پیشتر در قطعنامه‌ای با انتقاد از طرح معامله قرن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برنامه اسرائیل را برای الحاق شهرک‌های ساخته شده در کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی محکوم کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.