سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد قطب تولید محصولات کشاورزی در خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: این شهرستان به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در سه محصول گندم، جو و کلزا است.

امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: پارسال توسعه کشت سه محصول گندم، جو و کلزا را به طور ویژه در دستور کار خود برای خود کفایی قرار دادیم.

او افزود: سطح کشت گندم و جو آبی در مشهد ۲۲ هزار هکتار، گندم و جو دیم بالغ بر ۲۵ هزار هکتار شامل می‌شود، از لحاظ کشت دانه‌های روغنی در سال ۹۸، مشهد سطحی بالغ بر ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را به خود اختصاص داد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: کشت کلزا به واسطه اهمیتی که در خودکفایی دانه‌های روغنی برای کشور به ارمغان می‌آورد، مورد توجه ویژه جهاد کشاورزی قرار دارد و در مقایسه با پارسال، مشهد ۱۱۰۰ هکتار افزایش سطح کشت در دانه‌های کلزا داشته است.

بیشتر بخوانید: گزارش تصویری از مزرعه گیاه کلزا شرق مشهد در یک روز سرد بهاری
 
طهماسبی زاده با بیان اینکه گیاه کلزا از حیث کشت تناوبی و هم به لحاظ غنایی که به خاک می‌بخشد، مورد توجه قرار دارد، بیان کرد: از جهت تامین روغن مورد نیاز بازارمصرف و مردم، روغن کلزا بهترین کیفیت را در بین روغن‌های بازار و مورد استفاده مردم را دارد.

او تصریح کرد: کشت دانه‌های کلزا، گندم و جو از شهریور شروع شد و تا دی ماه ادامه داشت، در مرحله اولیه مبارزه با قارچ و بیماری‌هایی بود که ممکن بود بذر‌ها را متاثر کنند برای این منظور تمام بذر‌ها ضد عفونی و فرآیند کشت انجام شد و تمامی سطوح کشت را پهنه بندی و سازماندهی کردیم.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: با توجه به فعالیت‌های شبکه مراقبت، بیش از ۳ هزار هکتار شته ها، بیش از ۲ هزار هکتار سن مادری، بیش از ۱۲ هزار هکتار علف‌های هرز و بیش از هزار هکتار علیه لکه برگی‌ها مبارزه انجام گرفته است.

طهماسبی زاده اظهار کرد: انتظار می‌رود در ۸۰ درصد مزارع مبارزه با لکه برگی‌ها انجام گیرد و با توجه به مجموعه فعالیت‌هایی که در سطح شهرستان در مبارزه با آفات و بیماری‌ها انجام گرفت، میزان سن زدگی را از ۱/۲ در سال ۹۷ به ۰/۲۳ در سال ۹۸ کاهش دادیم که با ادامه همین روند به ۰/۱ درصد سن زدگی را کاهش دهیم و محصولی عاری از سن زدگی و آفات و بیماری داشته باشیم.

انتهای پیام//ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
تحقیق خوبی بو