سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوسط هاشمی مطرح کرد؛

نهضت مهارت افزایی را باید به فعلیت برسانیم

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نهضت مهارت افزایی را نه در شعار بلکه به فعلیت در آوریم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: حضور وزیر تعاون در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، نشان از حسن توجه و اهمیت مهارت نزد ایشان است.

او با بیان اینکه حضور وزیر نشان از اهمیت مهارت در اقتصاد کشور دارد،گفت: در این شرایط بحران مهارت نقش آفرین و کار آفرین در تولید بسیار مهم است . به فرموده حضرت امام خمینی (ره) که خدا هم کارگر است، ارزش و منزلت این قشر از جامعه را می‌توان ترسیم کرد.

اوسط هاشمی با بیان اینکه سال جهش تولید را سال جهش مهارت قرار داده‌ایم،گفت: اولین گام، خلق سرمایه اجتماعی در تعامل با شرکای اجتماعی بود که با اقبال خوبی از سوی دستگاه‌ها روبرو شدیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: روحیه همدلی، همفکری و خرد جمعی در مسیر ارتقای اجتماعی و مهارت درون مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از طریق تشکیل پارلمان کارشناسان و مربیان در دو بخش دولتی و جمعی تزریق شده است.

او ادامه داد: جریان سازی مهارت با اجماع گروه‌های مرجع و همکاران محقق می‌شود به طوری که بتوانیم بنا به گفته وزیر تعاون، نهضت مهارت افزایی را نه در شعار بلکه به فعلیت در آوریم.

اوسط هاشمی گفت: توسعه مهارت دریا محور، توسعه مهارت روستا و کشاورز محور، توسعه مهارت در مناطق کمتر توسعه یافته در اولویت برنامه‌های سازمان در سال جهش تولید قرار گرفته است.

او با بیان اینکه سال ۱۴۰۰، بهار آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور است، افزود: شورای مهارت در سطح استان‌ها با ریاست استاندار تشکیل شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: لازمه فعلیت بخشی و ارتقای مهارت، نگاه حکومت به اهمیت مهارت است.

او با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور باید پروژه محور تعریف شود و بودجه آن هم متناسب با این رویکرد تعیین شود، افزود: سنجش مهارت، صلاحیت حرفه‌ای و گواهی نامه مهارت ۳ رکن اصلی سازمان هستند که باید ارتقا یابند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.