سید اشرفی گفت: تاکنون هیچ یک از صاحبان املاک اجاره آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اجاره بها را نبخشیده اند.

سیداسماعیل سیداشرفی دبیر کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارکرد: آموزشگاه‌های آزاد وابسته به سازمان فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و آزاد آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه بر اساس اعلام مشاغل پرخطر آموزشگاه‌های آزاد تعطیل شدند و مشمول این قانون قرار گرفتند، گفت: تعداد و جمعیت کارآموزان کلاس‌های فنی و حرفه‌ای مثل مدارس و دانشگاه‌ها نیست چرا که ممکن است کلاسی با چهار یا پنج نفر برگزار شود و این اقدام می‌تواند با فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه اساتید دانشگاه ها در حال حاضر حقوق ثابت دارند، اما حقوق اساتید آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به صورت خودگردان پرداخت می‌شود و بودجه دولتی ندارند، افزود: ۹۵% آموزشگاه‌های آزاد در مکان‌های اجاره‌ای قرار دارند که در حال حاضر بعد از تعطیلی این آموزشگاه‌ها در اسفند و فروردین ماه اجاره‌بها باید به صورت کامل به صاحبان پرداخت شود این در حالی است که هیچ فعالیتی در این آموزشگاه‌ها انجام نشده است که بودجه آن تامین شود.

سید اشرفی تصریح کرد: تاکنون هیچ یک از صاحبان املاک اجاره آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اجاره بها را نبخشیده اند.

او با بیان اینکه این آموزشگاه به صورت خودگردان اداره می‌شوند و بودجه دولتی ندارند، اما جزء مشاغل پر خطر قرار گرفتند، بیان کرد: در سازمان فنی و حرفه‌ای این امکان در بخش دولتی و خصوصی فراهم شده است که آموزش‌های نرم به صورت مجازی در سامانه‌هایی که طراحی شده است ارائه شود، اما برخی از آموزش‌ها از طریق فضای وب منجر نمی‌شود و نیاز است بر اساس پروتکل‌هایی به صورت مستقیم برگزار شود.

سید اشرفی گفت: در حال حاضر نیازمند حمایت ویژه در بخش دولتی هستیم چرا که در حال حاضر دغدغه نظام، آموزش مهارت است.

او با بیان اینکه در حال حاضر  ۱۱ هزار و  ۷۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور وجود دارد، گفت: برای فاصله گرفتن از آموزش‌های نظری و ارائه آموزش‌های مهارتی نیازمند حمایت هستیم چرا که نسل آینده برای بیکار نماندن نیازمند آموزش مهارت است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای افزود: دستگاه‌هایی مانند وزارت علوم نباید به بخش مهارت آموزی به این اندازه توجه کنند چرا که این رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است.

او با بیان اینکه در پروتکل تعیین شده متولی آموزش‌های رسمی وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش است، ادامه داد: متولی آموزش‌های کوتاه مدت نیز سازمان فنی و حرفه‌ای کشور شناخته شده است.

سید اشرفی نسبت به دیگر دستگاه‌های اجرایی به بخش مهارت‌آموزی انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر ۷۰۰ مرکز دولتی به صورت رایگان در سراسر کشور آموزش‌های مهارتی را به جامعه هدفی که شامل اقشار ضعیف مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی ارائه می‌دهند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با اشاره به سخنان رهبری در خصوص مهارت آموزی تصریح کرد: ایشان بار‌ها در سخنان خود گفتند آموزش فنی و حرفه‌ای باید توسعه یابد.

سید اشرفی گفت: برخی از دستگاه‌ها بودجه آموزشی خود را صرف برگزاری کلاس آموزشی می‌کنند، اما در نهایت این بودجه به طور اخص صرف تدارکات برگزاری کلاس می‌شود تا یاد دادن مهارت‌های لازم.

او افزود: در حال حاضر زنان سرپرست خانوار‌ی وجود دارد که با حفظ حریم و حرمت خود در آموزشگاه‌های آزاد مشغول کار و تدریس هستند، اما حقوق آن‌ها به صورت کامل پرداخت نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام، من آموزشگاه فنی و حرفه ای دارم، مالک، آقای مهندس عاملی اجاره فروردین رو بخشید، فکر می‌کنم ایشون تنها مالکی هستن که اجاره رو بخشیدن، واقعا ازشون متشکرم
ولی واقعا اجاره یکی از صدتا مشکل ما هست، کارآموزها اکثرا میخوان انصراف بدن و پولشون رو میخوان، حق هم دارن
برخی از مربی ها تنها درآمدشون تدریس در آموزشگاه هست
کارآموزایی که دوره شون تموم شده، آزمون تئوری دادن فقط آزمون عملی شون مونده و شدیدا به گواهینامه نیاز دارن
قسط و از دست دادن مربی های خوب و کارمندها و کارآموزها
به جز این سه ماه، سه ماه دیگه باید دوباره چوب خوری کنیم تا برسیم به حالت قبل از کرونا
Iran (Islamic Republic of)
پروانه وظیفه
۱۴:۱۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
لااقل بیمه رو خودمون واریز میکنیم مشاغل آزاد محسوب شدیم،یه بیمه بیکاری برامون بدن،کارفرما هستیم ولی واقعا گرفتار شدیم
آخرین اخبار