سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود گروه‌های خونی در فارس

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: در حال حاضر با کمبود گروه های خونی رو به رو هستیم و بیماران در ماه رمضان نیز مانند دیگر ماه‌ها به فرآورده‌های خونی نیاز دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون فارس از مردم نوع‌دوست و روزه‌داران استان در خواست  کرد که اقدام خداپسندانه اهدای خون را در ماه رمضان فراموش نکنند.

او، از مردم روزه‌دار درخواست کرد مانند ماه‌های قبل سازمان انتقال خون را فراموش نکنند و به صورت مستمر و تدریجی در ایام ماه رمضان به مراکز انتقال خون مراجعه و این سازمان را برای ارائه خدمات‌رسانی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها یاری کنند.

ترابی، با اشاره به اینکه بهترین زمان اهدای خون برای روزه‌داران پس از افطار است، گفت: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۵ سال است.

مدیرکل انتقال خون فارس بیان کرد: هموطنان نوع‌دوست که در همه شرایط یاری‌گر سازمان انتقال خون برای تامین خون و فرآورده‌های خون برای بیماران نیازمند به خون هستند، توجه داشته باشند که ترس از کرونا موجب  نشود اهدای خون را فراموش کنند، زیرا نیاز به خون همیشگی است، بنابراین بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنید.

او، تصریح کرد: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون بر اساس آخرین استاندارد‌های سازمان بهداشت، همه نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کنند که همه مراکز انتقال و اهدای خون با تمام تجهیزات ضد عفونی و استریل می‌شوند و اهداکنندگان با اطمینان خاطر، می توانند خون خود را  اهدا کنند.

ترابی ادامه داد: در حال حاضر هیچ مستندی مبنی بر اینکه ویروس کرونا از طریق خون منتقل می‌شود وجود ندارد، بنابراین ویروس کرونا از طریق خون انتقال نمی‌یابد.

مدیرکل انتقال خون فارس افزود: پایگاه‌های ثابت در ماه رمضان در شیراز ۲ پایگاه از جمله پایگاه‌های انتقال خون در میدان نمازی، خیابان قصردشت (آسیاب قوامی) است که پایگاه نمازی فلکه نمازی جنب درمانگاه امام رضا روز‌های به جز روزهای تعطیل یکسره از ساعت ۸ صبح تا ۷ شب و پایگاه مرکزی قصردشت ایستگاه قوامی یکسره از ساعت  ۸  صبح تا ۲۳ پذیرای اهداکنندگان  خون است.

او، اضافه کرد: در ایام تعطیل خونگیری فقط در پایگاه مرکزی قصردشت یکسره از ساعت ۸ صبح تا ۷ شب انجام می شود.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.