سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان دوباره جازموریان در پی بارش‌های بهاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تالاب نیمه خشک جازموریان با بارش‌های فصلی بهاره آبگیری شد وجان تازه‌ای گرفت.

پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: تالاب جازموریان در مرز مشترک استان سیستان و بلوچستان و کرمان واقع شده و دارای منابع آبگیری از هر دو استان است و خوشبختانه با بارش‌های فصلی از ابتدای بهار امسال و جمع آوری روان آب‌های حوزه آب ریز، در شرایط مناسبی قرار دارد.

او افزود: بارش‌های زمستان گذشته و اوج گیری بارش‌ها در فصل بهار، پوشش گیاهی مناسبی در بستر تالاب جازموریان و مناطق اطراف آن ایجاد کرده و آبگیری تالاب از روان آب‌ها و سیلاب‌های حوزه آب ریز موجب احیای این تالاب شده است.

پورمردان در بازدید از تالاب جازموریان اشاره کرد: محیط زیست سیستان و بلوچستان اخیرأ اقدام به افتتاح نمایندگی محیط زیست در نزدیکی این منطقه و شهرستان دلگان کرده تا وضعیت این تالاب و برنامه‌های احیای آن را در دستور کار قرار دهد و از نزدیک روند احیا و بازگشت حیات وحش به منطقه را بررسی کند.

پورمردان ادامه داد: آموزش جوامع محلی، ایجاد نمایندگی محیط زیست در حوزه شهر دلگان، برنامه بازدید‌های مرتب و مداوم یگان حفاظت محیطزیست شهر دلگان، بازدید‌ها و پایش‌های مداوم تیم‌های کارشناسی محیط زیست، راه اندازی شبکه همیاران محیط زیست، اجرای برنامه‌های محیط زیستی آموزشی و آشنایی با محیط زیست از طریق فضای مجازی و ... از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این حوزه است.

انتهای پیام/ع 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.