سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه بازداشت دانشجوی فلسطینی مبتلا به کرونا نقض آشکار حقوق بین‌الملل است

ادامه بازداشت «محمد ماجد حسن» دانشجوی فلسطینی مبتلا به کرونا در زندان رژیم صهیونیستی موجب انتقاد برخی مقامات فلسطینی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه خبری سازمان آزادیبخش فلسطین، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: ادامه بازداشت «محمد ماجد حسن» دانشجوی فلسطینی در بازداشتگاه المسکوبیه رژیم صهیونیستی در قدس نقض آشکار حقوق بین‌الملل است.

صائب عریقات تاکید کرد ادامه بازداشت «محمد ماجد حسن» دانشجوی دانشگاه بیرزیت که ابتلای وی به ویروس کرونا محرز شده است، نقض آشکار حقوق بین‌الملل است و وی فورا باید آزاد شود.

عریقات افزود: جامعه جهانی و دبیرکل سازمان ملل متحد مسئولند اسرائیل را ملزم به آزادی فوری این دانشجوی فلسطینی مبتلا به ویروس کرونا کنند تا وضعیت سلامت وی پیگیری و تدابیر لازم برای مداوای فوری او انجام شود.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین بار دیگر بر خواسته خود برای آزادی همه اسرای دربند فلسطین از جمله اسرای بیمار، افراد کم سن و سال، زنان و نیز زندانیان سالمند تاکید کرد.

فتحی القرعاوی از نمایندگان جنبش حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین گفت: مسئولیت کامل حفظ جان محمد ماجد حسن دانشجوی ۲۱ ساله فلسطینی که در زندان المسکوبیه به ویروس کرونا مبتلا شده، بر عهده رژیم اشغالگر اسرائیل است.

فتحی القرعاوی در کنفرانسی خبری گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت بی دلیل و خودسرانه محمد ماجد حسن دانشجوی فلسطینی و سپس ابتلای وی به ویروس کرونا در زندان المسکوبیه نشان دهنده شرایط رو در روی ملت فلسطین به ویژه اسرای فلسطینی است که این رژیم هر روز جنایت‌هایی علیه آنان مرتکب می‌شود.

القرعاوی افزود: در این مرحله باید اقدامات لازم برای پیگیری این موضوع خطرناک در تمام عرصه‌های مربوط به آن به ویژه در حوزه بین‌المللی انجام گیرد وهمه نهاد‌ها و سازمان‌هایی بین‌المللی و مسئول باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند، چون مسئله محمد ماجد حسن یک مسئله کاملا انسانی و حقوق بشری است و او دانشجویی است که فعالیت صنفی می‌کرد.

وی در ادامه آزادی محمد حسن برای پیگیری روند معالجه‌اش را با نظارت طرف‌های مسئول خواستار شد نه این که با این بیماری خطرناک در بیمارستان بدنام زندان الرمله بماند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.