سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در فروردین ماه سال جاری؛

تردد بیش از ۲۱ هزر خودرو از مرز باشماق

ناظر گمرکات استان کردستان از رشد یازده درصدی ارزش دلاری صادرات استان در فروردین ماه امسال از طریق گمرکات کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بختیار رحمانی ناظر گمرکات استان کردستان گفت: فروردین ماه سال ۹۹، ۲۵۷ هزار و ۹۳۵ تن کالا به ارزش ۸۸ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۳۱۴ دلار از گمرکات استان کردستان صادر شده که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۱ درصدی ارزش ریالی و ۵۶ درصدی از لحاظ وزنی به همراه داشته است.

رحمانی تصریح کرد: از این میزان صادرات ۲۱۸ هزار و ۴۱۴ تن کالا به ارزش ۶۴ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۷۱۱ دلار صادرات استان و ۳۹ هزار و ۵۲۱ تن کالا به ارزش ۲۴ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۰۳ دلار صادرات اظهار شده در سایر گمرکات است که از گمرکات استان به خارج از کشورصادر شده است.

او همچنین به میزان واردات گمرکات استان در فروردین ماه امسال پرداخت و واردات گمرکات استان را طی این مدت ۷۱۹ تن به ارزش یک میلیون و ۱۲ هزار و ۳۰ دلار بیان کرد.

ناظر گمرکات استان کردستان یادآور شد: مهمترین کشور‌های هدف کالا‌های صادراتی از گمرکات استان کشور‌های عراق، روسیه، ترکیه، افغانستان و عمده‌ترین کشور‌های هدف کالا‌های وارداتی به گمرکات استان کردستان ترکیه، عراق و چین هستند.

رحمانی‌پور عنوان کرد: طی یک ماهه سال ۹۹ از گمرک باشماق تنها مرز ترانزیتی استان کردستان، در مجموع میزان ترانزیت خارجی مبدا، خارجی مقصد و ترانزیت داخلی مبدا از این گمرک طی این مدت ۴۰ هزار و ۳۵۴ تن به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۷۸۱ دلار بوده که به نسبت سال قبل کاهش ۵۱ درصدی ارزش وزنی را داشته است.

او خاطرنشان کرد: طی فروردین ماه تعداد ترددات خودرویی از مرز باشماق نیز به ۲۱ هزار و ۴۱۵ دستگاه رسیده است.

ناظر گمرکات استان کردستان عنوان کرد: علیرغم شرایط جدید شیوع ویروس کرونا و بسته شدن اکثر مرز‌های رسمی، همکاران خدوم و زحمتکش گمرک باشماق بصورت ۲۴ ساعته در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی و صادرکنندگان نسبت به انجام تشریفات کالا‌های صادراتی اقدام می‌نمایند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: گمرک ، صادرات کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.