سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تبریک فرمانده انتظامی استان ایلام به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

فرمانده انتظامی استان ایلام در پیامی فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛در پیام سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام آمده است:

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَینَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ

ماه رمضان است، ماهی که قرآن برای راهنمایی مردم و نشانه‌های هدایت و فرق میان حق و باطل در آن نازل شده است.

فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه معنویت، صفای نفس، مناجات و فرصت مغتنم برای خودیابی، خود شناسی، خودسازی، ماه توبه و مغفرت، ماه خدا، ماه قرآن، ماه پیامبر (ص) و ماه امیرالمومنین (ع)، ماه نزول رحمت و ضیافت بیکران الهی و ماه شکستن بت‌های نفس و سجده‌ی عشق بر درگاه معبود یکتا را به همکاران ارجمند، کارکنان پرتلاش و عموم مسلمانان ایران و جهان تبریک و تهنیت می‌گویم.

به تحقیق پاسداشت فضای معنوی و حفظ حرمت این ماه گرانقدر، مستلزم همکاری و اهتمام بیش از پیش همه شهروندان می‌باشد، بر این اساس فرماندهی انتظامی استان ایلام توجه عموم هموطنان به ویژه متصدیان اماکن عمومی و اصناف را به رعایت نکات ذیل جلب می‌نماید:

۱- روزه خواری در ملاء عام از نظر شرعی حرام و مصداق جرم مشهود بوده و قابل تعقیب است. بدیهی است معذوراتی مانند بیماری و مسافرت مجوز روزه خواری در انظار عمومی نمی‌باشد.

۲- رانندگان و سرنشینان خودرو‌های شخصی و عمومی از هرگونه تظاهر به روزه خواری، آلودگی صوتی، بدپوششی، سیگار کشیدن و ... پرهیز نموده و موظف به رعایت حرمت این ماه عزیز می‌باشند.

۳- مسافران و اشخاصی که دارای عذر شرعی در ماه مبارک رمضان می‌باشند به منظور صرف غذا و ... به مراکز از قبل تعیین شده و دور از ملاء عام مراجعه نمایند.

به منظور رعایت و حفظ شئونات اسلامی و جلوگیری از تظاهر به روزه خواری در ملاء عام متصدیان مراکز پذیرایی مستقر در پایانه‌ها و بین راهی می‌توانند با اخذ مجوز‌های لازم از مراجع ذیصلاح با استتار محل مربوطه برابر مقررات فعالیت نمایند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.