سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محصول ارز آور کم نداریم/ چای قرمز با ظرفیتی صادراتی در صورت نگاهی کوچک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از کشت چای قرمز به عنوان عامل ارزآوری در شهرستان نام برد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جبار حمادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: کشت چای قرمز در روستا‌های کوت عبدالله رونق خوبی گرفته است و این محصول می‌تواند ارزی آوری مناسبی داشته باشد.

او افزود: روستای علوه به عنوان مرکز کاشت چای قرمز در شهرستان کارون قبل از شیوع ویروس کرونا، روزانه میزبان چندین گردشگر از استان و خارج از استان بوده است.

حمادی بیان داشت: به طور حتم چای ترش مورد استقبال سایر کشور‌ها قرار می‌گیرد اما هنوز برای این محصول به خوبی بازاریابی بین المللی نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون تصریح کرد: هنوز سرمایه گذاری کافی برای فرآوری و بسته بندی مناسب این محصول به منظور ارائه آن به بازار‌های داخلی و جهانی صورت نگرفته است.

فرآوری چای ترش در شهرستان کارون

این مقام مسئول ادامه داد: این محصول قابلیت فرآوری فراوانی دارند و علاوه بر مصرف به صورت چای، می‌تواند به صورت مربا، ترشی، سالاد و دمنوش مورد استفاده قرار بگیرد.

او با بیان اینکه باید سرمایه گذاری و تحقیقات بیشتری روی این محصول صورت گیرد تا به یک درآمد پایدار برای اهالی روستا‌های کوت عبدالله برسد،گفت: شرایط آب و هوایی کشت این محصول گرم و خشک است که سبب شده شهرستان کارون موقعیت مناسبی برای کشت چای سرخ داشته باشد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.