سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس: حمایت آمریکا از سیاست‌های اسرائیل نشانه مشارکت آن در تجاوز علیه ملت فلسطین است

سخنگوی جنبش حماس اصرار آمریکا بر مواضع خود در حمایت از سیاست‌های رژیم صهیونیستی را نشان‌دهنده مشارکت واقعی آن در تجاوز علیه ملت فلسطین دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس، آمریکا را شریک واقعی رژیم صهیونیستی در تجاوز علیه ملت فلسطین خواند.

او گفت: اصرار آمریکا بر مواضع خود در حمایت از سیاست‌های اسرائیل نشانه مشارکت واقعی آن در تجاوز علیه ملت فلسطین است.

قاسم در واکنش به اظهارات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، که گفته بود تل‌آویو به تنهایی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اسرائیل ‏ تصمیم می‌گیرد، گفت: دولت آمریکا اصرار دارد احساسات همه کشور‌های عربی و اسلامی را به چالش بکشد.

سخنگوی حماس تاکید کرد: مخالفت گسترده بین‌المللی با اظهارات مایک پمپئو درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اسرائیل، موید انزوای موضع آمریکاست.

وزیر خارجه آمریکا در چارچوب حمایت‌های بی‌دریغ واشنگتن از اشغالگری صهیونیست‌ها روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری گفت تصمیم‌گیری نهایی درباره الحاق بخش‌های از کرانه باختری رود اردن، به عهده اسرائیل است.

بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود، و بنی گانتس، رئیس حزب آبی سفید، روز دوشنبه توافقنامه تشکیل کابینه اضطراری وحدت را امضا کردند که بر اساس آن دوره نخست وزیری در فلسطین اشغالی به صورت چرخشی مشخص می‌شود و نتانیاهو و گانتس هر یک به مدت ۱۸ ماه نخست وزیر خواهند بود.

این توافق همچنین به آغاز اجرای پیش‌نویس قانون الحاق دره اردن و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری رود اردن به فلسطین اشغالی در اوایل ماه ژوئیه آینده منجر خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی فلسطینی‌ها و مطابق با طرح پیشنهادی معامله قرن آمریکا، بیش از ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری رود اردن ضمیمه سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

­

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.