سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احکام روزه داری در خصوص کرونا مانند سایر بیماری هاست

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: احکام روزه داری در خصوص کرونا مانند سایر بیماری‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم باغشنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: احکام روزه داری در خصوص کرونا ویروس مانند سایر بیماری‌ها است.

او ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان در خصوص احکام روزه داری در ایام شیوع بیماری کووید ۱۹ افزود: روزه داری اصل اولیه فقهی است و بر هر انسانی که به سن بلوغ رسیده و عاقل باشد در ماه مبارک رمضان واجب است.

باغشنی اضافه کرد: قواعد فقهی در خصوص نگرفتن روزه در خصوص بیماری کرونا مانند سایر بیماری‌ها به تشخیص فرد و بنا به شرایطی جایز می‌باشد.

او ادامه داد: در صورت تشخیص پزشکان و برای اطمینان فرد در خصوص واجب نبودن روزه داری در ماه مبارک رمضان، ایجاد بیماری، تشدید بیماری و طولانی شدن بیماری و درمانی آن سه شرطی است که فرد در صورت مواجهه با آن با روزه داری می‌تواند، روزه نگیرد و بعدا قضای آن را به جا بیاورد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.