سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه افزایش دما در بوشهر/ دریانوردان به دریا نروند

هواشناسی بوشهر از ادامه روند افزایش دما خبر داده و از دریانوردان خواسته به علت مواج بودن دریا، به آب نزنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز (جمعه) جوی به نسبت آرام در  استان حاکم است و روند افزایش دما ادامه دارد.

زهرا راستگو با اشاره به مواج شدن خلیج فارس از فردا، افزود: از اواسط روز شنبه تا یکشنبه شب، با توجه به وزش باد شدید جنوبی بر روی دریا که گاهی سرعت آن بیش از ۷۰ کیلومتر می‌شود، به ویژه در سواحل شمالی و مرکزی استان  یعنی از بندر دیلم تا مُطاف، دریا در این نواحی مواج خواهد بود و درباره تردد‌های دریایی در این مدت هشدار داده می‌شود.

او ادامه داد: همچنین پیش بینی می‌شود وزش جریان‌های گرم جنوبی سبب خیزش گرد و خاک و افزایش قابل ملاحظه و محسوس دما در استان شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: وقوع رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق نیز در این مدت ممکن است رخ دهد.

راستگو گفت: از دوشنبه با خروج این موج ناپایدار از استان، وزش باد شمال غربی بر روی دریا و سواحل استان آغاز می‌شود که سبب افزایش تلاطم دریا در سواحل جنوبی خواهد شد.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

او، آسمان استان را تا ساعت ۱۱ فردا (شنبه ۶ اردیبهشت)، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و افزایش دما پیش‌بینی کرد که از فردا به تدریج همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: جهت وزش باد در این مدت بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ و روی دریا گاهی ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود که ظهر فردا به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی به ۱۴ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

راستگو افزود: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در فراساحل مناطق شمالی گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

او  بیان کرد: جم با ۱۶.۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و برازجان با ۳۳ درجه گرم‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

این کارشناس هواشناسی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۱۲ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۳۶، جزر دوم ۱۶:۴۱ و مد دوم دریا ساعت ۲۲:۲۹ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.