سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون بیش از ۴۰ هزار دام در بخش دهبکری

رییس اداره دامپزشکی شهرستان بم گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۴۰ هزار راس دام علیه بیماری‌های مختلف دامی در بخش دهبکری واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود اسدی، رییس اداره دامپزشکی شهرستان بم با بیان اینکه انجام به موقع مایه کوبی دام، اولین و بهترین اقدام در پیشگیری از بروز و شیوع بیماری در جمعیت‌های دامی است، گفت: عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام و طیور از جمله تب برفکی، بروسلوز، هاری، نیوکاسل در طیور و نیز انجام سمپاشی در بخش دهبکری شهرستان بم انجام شده است. 

او افزود: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون با تلاش نیرو‌های بخش دولتی این اداره، بیش از ۴۰ هزار راس دام، علیه بیماری‌های دامی مختلف در مناطق همت آباد، مرغک بالا، مرغک پایین، دهنو مرغک، گل ملک، اناران، کواروئیه، چشمه ها، دهبکری، عشایردشت دارزین و دهبکری و... واکسینه و سمپاشی شده اند.

اسدی پور با بیان اینکه دامپزشکی برای حراست از سرمایه دامی، اقدام به پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دامی با شرایط خاص خود می کند، افزود: در زمینه حفظ و ارتقای بهداشت عمومی با پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال به انسان و نظارت و بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی موضوع را پیگیری می‌کند.

او با بیان اینکه برخی بیماری‌های دامی بین انسان و دام مشترک هستند و در صورت بروز، تهدیدی علیه سلامت و امنیت غذایی جامعه انسانی نیز محسوب می‌شوند، تصریح کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز و شیوع بیماری در جمعیت دامی، عامل مهمی در تامین سلامت جامعه است.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.